Choć każdy właściciel firmy wie, jak ważne jest sprowadzenie do niej klientów, może nie wiedzieć jak do tego celu wykorzystać swoją stronę internetową. Ponadto taka strona musi się pokazywać na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania czy też w reklamach AdWords. A to już temat niezwykle trudny.

Mimo że dzisiaj wielu przedsiębiorców ma, choć podstawową wiedzę z zakresu marketingu internetowego, to wciąż SEO jest dla nich zagadką. I właśnie dlatego pozycjonowanie zleca się agencji SEO. Jak nawiązać owocną współpracę?

Strona internetowa musi mieć konkretny cel

Stworzenie firmowej strony internetowej tylko dlatego, że konkurencja też taką posiada, nie ma sensu. Najczęściej taka strona ma być wizytówką firmy w Internecie, ale biznes marketing to nie tylko informacja o miejscu siedziby firmy i jej profilu działalności.

Agencja marketingu internetowego czy agencja SEO pomoże wyznaczyć konkretny cel, jaki firma może osiągnąć za pośrednictwem tej strony. Najczęściej za cel ustanawia się zdobycie nowych klientów. Można to robić na wiele sposobów, jednak najpierw odbiorcy stronę muszą zauważyć.

A żeby tak było trzeba ją dobrze wypozycjonować. Jednakże współpracę z agencją trzeba zacząć od przeanalizowania samej strony.

Audyt strony technicznej witryny

Przed ustaleniem zakresu prac, najpierw trzeba dokonać audytu strony. Audyt SEO i UX mają ustalić, czy od strony technicznej i użytkowej strona odstaje od standardów. A także jak to naprawić, aby strona mogła być sprawnie wypozycjonowana.

Jednak taki audyt robi się też pod kątem sprawdzenia, czego oczekują odbiorcy. Jeśli strona się ładuje zbyt wolno, jest to nie tylko problem natury technicznej, ale też odpowiadający za szybkie opuszczanie strony przez użytkowników.

Audyt strony internetowej pomoże też ustalić biznesplan pod kątem oczekiwań klientów, a więc pomoże w ustaleniu celu, jaki za pośrednictwem strony można realizować.

Niestety nie można takiego audytu przeprowadzić samemu. Wpisywanie słów kluczowych i sprawdzanie samodzielnie, na jakie i której stronie w wynikach wyszukiwania pojawia się strona, jest wręcz niedorzeczne, ponieważ zajmie wiele godzin, a i tak nic się z tego nie dowiemy.

Tylko audyt SEO może dać pełny obraz wyników. A z kolei taki audyt interpretuje się bardzo indywidualnie, ponieważ każda strona jest inna. Dlatego audyt SEO zawsze trzeba zlecić specjalistom, ponieważ doskonale wiedzą, na co zwrócić uwagę i jakie działania podjąć.

Na bazie audytów można określić budżet potrzebnych prac. Dzięki temu właściciel strony dowie się, co nie działa, ale też jak to można naprawić, i co ważniejsze, ile to będzie kosztować. Nie da się ukryć, że wiele osób rozpoczynających pracę z agencją SEO chce wydać jak najmniej.

Oszacowanie budżetu na podstawie dogłębnych analiz pozwoli także klientowi poznać koszty takich prac. Pozycjonowanie i optymalizacja są wyceniane bardzo indywidualnie, ponieważ każda strona internetowa jest inna.

Analiza treści i ustalenie planu marketingowego

Badania UX to nie tylko test użyteczności strony pod kątem jej działania np. szybkości ładowania się, co jest ważne dla użytkowników. Potrzebne jest też przeanalizowanie treści, które już na stronie się pojawiły np. czy content marketing jest odpowiednio wprowadzony.

Część właścicieli stron nawet nie wie, że używa marketingu treści. Tak naprawdę dodawanie artykułów specjalistycznych już jest content marketingiem.

Analiza strony internetowej pod kątem publikowanych treści pomoże wyselekcjonować materiały, które będą sprowadzać na stronę odbiorców. Muszą one być dopasowane do kategorii strony, działalności firmy czy zawierać niszowe treści z danej dziedziny.

Po sprawdzeniu treści strony, można ustalić czego brakuje na stronie, aby spełniała swoje funkcje. A co ważniejsze miała stałych odbiorców.

Ustalenie zakresu prac i kosztów

Dopiero po dokonaniu wszystkich audytów można rozmawiać o zakresie prac. Żadna agencja SEO nie zacznie od razu pozycjonowania, nie wiedząc, jak działa strona, czy nie wymaga napraw pod kątem technicznym oraz jaki ma potencjał. Potrzebujesz pomocy, zapraszamy do kontaktu!

Trzeba też sprawdzić, czego oczekują użytkownicy, wyznaczyć słowa kluczowe, czy też sprawdzić jakie treści już zawiera, aby ich nie powielać, ale poszerzyć prace nad content marketingiem. Dlatego najpierw potrzebny jest audyt, a dopiero potem biznes plan. Taki biznes plan będzie wtedy opracowany indywidualnie dla konkretnej strony.

Dzięki pozyskaniu tych informacji można stworzyć plan optymalizacji witryny, aby działała sprawnie, ale też spełniała wymagania Google. Można też zrobić w końcu media planning wraz z dokładnym zakresem prac i wyznaczeniem miejsc na kampanie reklamowe np. Google AdWords. Czy po prostu określić prace dotyczące stricte pozycjonowania.