Animacje 2D/3D mogą być bardzo ciekawą prezentacją produktów lub usług. Rysunkowa lub komputerowa forma przekazu jest bardzo przystępna. Nie bez powodu mówi się, że obraz przekazuje więcej niż słowa. Przez wykorzystanie animacji można zainteresować potencjalnych klientów, którzy chcą widzieć, jak działa usługa lub jak dokładnie wygląda produkt.
Dzięki wykorzystaniu wielu stylów animacji możemy stworzyć kreacje odpowiadające zarówno małym i nowym firmom, jak i potrzebom dużych przedsiębiorstw o ugruntowanej pozycji na rynku. Już dzisiaj można powiedzieć, że animacje są przyszłością w komunikacji – nie tylko pod kątem marketingu czy PR-u, ale też jako sposób na edukację konsumentów. Przydatne są również w działalności samej firmy, ponieważ można je stosować choćby w szkoleniu pracowników. Po prostu animacje są łatwiejsze w odbiorze niż długie instrukcje czy opisy.
Animacja 2D
Ten format łączy w sobie proste przejścia animacyjne z koncepcją skryptów czy scenopisu obrazkowego. Dynamiczne połączenie obrazów i treści pisanych może w ciekawy sposób promować markę w kampaniach internetowych. Animacja 2D przyda się również jako element prezentacji multimedialnej, którą można przedstawić na zebraniu pracowników, ale i podczas spotkań branżowych czy z inwestorami w ramach omawiania nowego projektu.
Animację 2D można wykorzystać między innym jako element:
- prezentacji multimedialnej,
- filmu reklamowego,
- video na billboardy,
- filmów promocyjnych,
- filmów korporacyjnych.
Oferujemy przygotowanie scenariusza albo koncepcji na podstawie briefu, a także wykonanie samej animacji wraz z udźwiękowieniem, połączeniem sekwencji animowanych i postprodukcją.
Animacja 3D
W animacji 3D wykorzystuje się bardziej zaawansowane metody wizualizacji, dzięki którym pokazane przedmioty czy postacie pokazane są w trójwymiarze. Jest to bardziej obrazowe i kreatywne podejście do przekazywania ważnych informacji. Korzystając z animacji 3D, można pokazać bardziej szczegółowo oferowane usługi i produkty, ale też wykorzystać ją do pokazania nieistniejącego jeszcze obiektu lub jego wnętrza w przypadku projektów architektonicznych.
Dzięki animacji 3D można pokazać:
- projekty architektoniczne,
- interakcje produktów,
- zjawiska fizyczne,
- procesy przemysłowe i technologiczne,
- mechanizmy i budowę urządzeń,
- konstrukcje,
- montaż produktów.
Animacje 2D/3D świetnie się sprawdzą dla firm z różnych branż. Kreatywny, ale jasny przekaz będzie oddziaływał na korzyść każdego przedsiębiorstwa.
ANIMACJA 2D
Obecnie uznaje się animację 2D za najbardziej klasyczną i najpopularniejszą formę animacji wybieraną przez firmy. Każde przedsiębiorstwo ma inne potrzeby, a tworząc projekty w 2D, można zarówno zaoferować bardzo prostą animację, która zobrazuje, co chcemy przekazać, jak i bardzo rozbudowany i wysokobudżetowy projekt. Zatem można powiedzieć, że ta forma jest dość uniwersalna i dlatego tak chętnie wybierana.
Z animacji 2D warto korzystać, zarówno szukając nowych, potencjalnych klientów, jak i szkoląc pracowników. Świetnie sprawdzi się nawet jako element prezentacji multimedialnych na branżowych eventach. Oczywiście także inwestorzy i partnerzy biznesowi chętnie zobaczą rozbudowaną prezentację z elementami animacji 2D, która pokazuje najważniejsze informacje w bardzo przystępny sposób.
Dzięki animacji 2D potencjalni klienci czy osoby wchodzące z nami w kontakty biznesowe mogą poznać produkt lub usługę, widząc ją w działaniu. Nie trzeba sobie wyobrażać tego, co zostanie przekazane w animacji. Przez to łatwiej jest zdecydować, czy dany produkt albo usługa są dla nas atrakcyjne.
Czym są filmy wyjaśniające?
W kontekście animacji 2D bardzo dużo mówi się o filmach wyjaśniających (tzw. explainer video). Animacja tak polega na pokazaniu w ramach krótkiego filmu wyjaśnienia, jak działa produkt lub usługa. Animacje są bardzo proste w swojej konstrukcji i głównie nastawione na przekaz edukacyjny. Film wyjaśniający nie ma ograniczeń i może posłużyć do objaśnienia działania wielu urządzeń, produktów, stron internetowych czy aplikacji mobilnych. Zaletą takich animacji jest przekazanie zwięzłej treści wyjaśniającej dany obszar wiedzy w krótkim formacie. Widz dowie się przydatnych informacji niezależnie od tego, w jakim celu ją stworzyliśmy.
Do czego wykorzystać animację 2D?
Bardzo szybko rozwijającym się segmentem reklamy są reklamy online. Zmieniająca się struktura reklam sprawia, że potrzebne jest bardzo otwarte i nowoczesne podejście do ich tworzenia. I właśnie tu jest miejsce na zastosowanie choćby animacji 2D. Za pomocą nowoczesnego nośnika można stworzyć angażujące i łatwe do zapamiętania treści. A przecież w reklamie chodzi o to, aby była prosta i wyróżniająca się na tle innych.
Zatem animację 2D wykorzystuje się jako element reklamowego filmu fabularnego. Do stworzenia animacji potrzebny jest scenariusz, wizja przedstawienia reklamowanego produktu lub usługi i osoba albo zespół osób, które przeniosą ją w świat 2D. Tworząc film reklamowy w postaci animacji 2D trafiamy do odbiorców, którzy chcą zobaczyć ze szczegółami, co mogą kupić i choćby jak to działa. Ten model reklamy jest dla przedsiębiorstw bardzo korzystny i można go wykorzystać w wielu mediach. Reklamy w postaci animacji 2D można umieścić na stronach reklamowych, ale też na video billboardach. Oczywiście świetnie sprawdzą się również jako telewizyjny spot reklamowy.
Animacje są także stałym elementem prezentacji multimedialnych. Prezentacji można używać na wiele sposobów. Przede wszystkim służą one jako element spotkań pracowniczych. W ramach prezentacji można przedstawić wykonaną pracę i przyszłe projekty, z którymi pracownicy powinni być doskonale zapoznani. Są one świetnym materiałem edukacyjnym, który pozwala pracownikom zapoznać się ze wszystkimi zmianami wprowadzanymi w działalności czy ofercie firmy.
Warto wiedzieć, że prezentacje multimedialne to doskonałe narzędzie wizualizacji nowych produktów bądź usług, przyszłych projektów i już ukończonych realizacji dla potencjalnych klientów. Prezentacje są bardzo szeroko wykorzystywane, ale dodanie animacji 2D zdecydowanie może je wyróżnić wśród innych.
Zalety wykorzystania animacji 2D
Główną zaletą wykorzystywania animacji 2D jest możliwość wykorzystania jej do wielu celów – przede wszystkim edukacyjnych, informacyjnych i promocyjnych. Istotne jest, że można jej używać w każdej branży, a w niektórych jest wręcz bardzo pożądana, a nawet uważana za standardowe rozwiązanie.
Zastosowanie animacji 2D w reklamach czy w wideo-marketingu jest ograniczone tylko wyobraźnią twórcy. Krótkie animacje pozwalają lepiej zaprezentować markę i jej główne zalety. Ciekawie zrobiony materiał wideo potrafi przekazać wszystkie potrzebne informacje w jeszcze lepszy sposób niż zwyczajne grafiki. Przekazany materiał jest łatwiej zapamiętywany przez odbiorców, a jednocześnie pobudza wyobraźnię, co może być bardzo dużą zaletą przy prowadzeniu działań reklamowych.
Dlaczego akurat animacje 2D, a nie na przykład zdjęcia wykonane podczas profesjonalnej sesji zdjęciowej? Otóż w animacji zawiera się obraz i dźwięk, dlatego można oddziaływać na zmysły odbiorcy jeszcze intensywniej niż tylko pokazując mu piękne zdjęcia. Obecnie dużo mówi się o tym, jak ważną rolę odgrywają emocje w procesie dokonywania zakupów. Jeśli chcemy skierować animację 2D do potencjalnych klientów, z pewnością wyniki sprzedaży wśród jej odbiorców będą wyższe aniżeli w wypadku tradycyjnej kampanii. Ciekawe animacje są zapamiętywane i bardzo często są motywacją do kupienia prezentowanego produktu. W końcu z niej można dowiedzieć się, jakie ma zalety albo jak go użyć. Wiemy już wszystko, a więc jesteśmy bardziej zainteresowani zakupem, niż gdybyśmy musieli takich informacji szukać sami.
Jak stworzyć animację 2D?
Wiele osób ma już pomysł, jak chce przedstawić swój projekt. Dlatego zawsze omawiamy wszystkie szczegóły na samym początku. Można przyjść z gotowym scenariuszem lub po prostu z produktem bądź usługą, którą chcemy w animacji 2D pokazać. Wspólnie ustalane są styl animacji, podstawowe informacje koncepcyjne, a nawet rodzaj udźwiękowienia. Animacja ma być idealnym odzwierciedleniem myśli, które chce do odbiorcy przekazać jej twórca. Z tego powodu ważna jest płynna współpraca, która da najlepsze efekty.
Podczas ustalania scenariusza i koncepcji pracujemy nad wersją tekstową i graficzną, która zostanie przedstawiona klientowi. Po akceptacji tworzymy animację 2D. Pierwsza wersja animacji podlega omówieniu i sprawdzeniu, czy taka koncepcja pasuje lub ile poprawek i ulepszeń należy wprowadzić. Naszym zadaniem jest opracowanie stylu animacji oraz historii, jaką ma omawiać, aby w kreatywny i odpowiedni sposób przekazać informacje. Jeśli są potrzebne zmiany i poprawki, po ich wprowadzeniu opracowujemy animację 2D, która będzie już zawierała wszystkie zmienione elementy.
Stworzona animacja 2D ma być użyteczna, ale i przyciągająca uwagę. W końcu po to stosuje się ten rodzaj audiowizualizacji.
ANIMACJA 3D
Animacje w trójwymiarowej przestrzeni są nowoczesną metodą pokazania prawdziwych obiektów w formie wirtualnej. Można powiedzieć, że dzięki animacji 3D możemy oglądać, obracać i przesuwać pokazane obiekty jak prawdziwe. Zatem ten typ animacji jest bardziej atrakcyjny oraz – co równie istotne – bardziej realistyczny niż animacja 2D, choć nie da się zaprzeczyć, że obie formy są niezwykle przydatne.
Co to jest?
Obecnie wyróżniamy wiele rodzajów usług graficznych. Można do nich zaliczyć animacje w przestrzeni trójwymiarowej, czyli 3D. Za pomocą stosownych programów można stworzyć realny świat na ekranie komputera. Wizualizacja w 3D przydaje się, by pokazać w bardzo realistyczny sposób zastosowanie produktów, działanie usług czy projekty, które są dopiero w fazie tworzenia i odbiorca nie może jeszcze fizycznie zobaczyć produktu. Bardzo często animacje 3D wykorzystywane są choćby przez deweloperów mieszkaniowych, którzy w ten sposób pokazują swoje budynki i wnętrza mieszkań, które można kupić. Zatem można powiedzieć, że dzięki animacji 3D możemy wizualizować każdy produkt, usługę czy technologię.
Czym się różni animacja 2D od 3D?
Zastanawiając się, jaki typ animacji wybrać do naszych celów, warto wiedzieć, czym one się w zasadzie różnią. Tak naprawdę podstawowym czynnikiem różnicującym jest sposób odwzorowania, czyli metoda przedstawienia rzeczywistości za pomocą animacji. Odwzorowanie dwuwymiarowe to animacja 2D, natomiast odwzorowanie trójwymiarowe to animacja 3D. Tę drugą stosuje się nie tylko w materiałach dla biznesu, ale i w filmach animowanych dla dzieci i dorosłych. Można więc powiedzieć, że są one bardziej zaawansowane.
Animacji 3D używa się głównie do zaprezentowanie produktu, technologii, w jakiej działa, sposobu wykorzystania czy nawet storytellingu. Z kolei animacje 2D wykorzystuje się częściej w materiałach edukacyjnych do wyjaśnienia oraz zobrazowania zachodzących zjawisk czy przekazania wiedzy w przystępny i łatwy do zapamiętania sposób. Wybierając animację 3D, też można ją wykorzystać do celów edukacyjnych i reklamowych, ale będzie ona bardziej zaawansowaną formą prezentacji. Korzystanie z animacji trójwymiarowych pozwala na bardzo naturalne i barwne odwzorowanie rzeczywistości. Dlatego też wymaga więcej nakładów pracy i czasu. Animacje 2D powstają szybciej, ale są też mniej skomplikowane.
Warto wiedzieć, że można w jednym projekcie łączyć zastosowanie animacji 2D i 3D. Przyda się to choćby przy promowaniu usługi. W prosty sposób najważniejsze informacje zawrzemy w animacji 2D, a dzięki animacji 3D pokażemy, jak każdy może z niej korzystać w realnych warunkach.
Animacja 3D na potrzeby przedsiębiorstwa
Każda firma może wykorzystać animację 3D do kreatywnego przekazania ważnych informacji. Animacja będzie przydatnym elementem branżowych prezentacji multimedialnych, w jakich pokazuje się nowe produkty czy usługi, a nawet technologie, które zostały niedawno opracowane. Najczęściej jednak wybiera się je jako część projektu reklamowego. Dzięki animacji bardzo łatwo można przedstawić potencjalnym klientom ofertę firmy. Widząc produkt w trójwymiarze, klient będzie bardziej nim zainteresowany niż po zobaczeniu zwyczajnego zdjęcia produktowego. Dlatego coraz częściej wybiera się działania marketingowe, w których można użyć animacji, jak na przykład marketing online.
Do czego jeszcze przyda się animacja w formie 3D? Wspomnieliśmy już o branży deweloperskiej, która przedstawia projekty architektoniczne oraz wykończenia wnętrz dopiero budowanych obiektów. Jednak w każdej dziedzinie animacja będzie przydatnym sposobem przedstawienia wybranych elementów. Bardzo często animacja 3D wykorzystywana jest do pokazania interakcji produktów, a nawet samych procesów przemysłowych i technologicznych. Można dzięki niej pokazać skomplikowane konstrukcje z wielu stron czy nawet przedstawić projekty architektoniczne. Bardzo przydatne bywa też pokazanie mechanizmów i budowy urządzeń za pomocą tak zaawansowanej grafiki.
Ten rodzaj animacji jest bardzo zaawansowany, a więc będzie bardziej przemawiał do wielu odbiorców. Im ciekawiej pokazany jest produkt czy też usługa, tym więcej osób taką reklamę zapamięta. A zatem stosując animację 3D w reklamie, można liczyć na duże zainteresowanie kampanią oraz odbiorców, którzy faktycznie ją zapamiętają, a potem wybiorą właśnie reklamowany produkt. Animacja 3D pozwala na pokazanie nawet najmniejszych detali, a wbrew pozorom wielu konsumentów też zwraca na nie szczególną uwagę.
Tworzenie animacji 3D w reklamach stało się więc dodatkowym atutem. W reklamie można przedstawić realistyczny świat w bardzo dobrej jakości. Pojawiają się więc wątpliwości, czy nie lepiej pokazać rzeczywistość? Jednak nie zawsze jest to możliwe. Weźmy choćby jako przykład reklamę samochodu. Gdy chcemy pokazać najnowszy system hamowania w czasie, gdy samochód porusza się po drodze, będzie to fizycznie niemożliwe bez zastosowania animacji 3D, która pokaże przekrój auta i zastosowaną technologię w tym samym kadrze co poruszający się samochód. Z powodzeniem można stwierdzić, że animacja 3D może być dopełnieniem kreacji video, ale można też stosować ją jako podstawową metodę przedstawienia rzeczywistości w przyjazdy sposób.
Także w edukacji animacje 3D mają ogromne zastosowanie. Firmy mogą je wykorzystywać do przyuczania nowych pracowników do wykonywania obowiązków na konkretnym stanowisku pracy. Gdy wprowadzana jest nowa metoda pracy lub sprowadzono nowe maszyny do obsługi, pracownikom przyda się instrukcja pracy pokazana w szczegółowej, ale i przystępnej formie. Coraz więcej jednostek edukacyjnych też wprowadza animację 3D jako jedną z metod prezentacji multimedialnej dla ułatwienia procesu nauczania.
Jakie ma zalety?
Nowoczesne technologie i metody prezentacji są bardzo popularne. Choćby prezentacja z elementami animacji 3D, która wzbudzi w klientach chęć zakupu promowanych produktów, jest coraz chętniej używana w kampaniach reklamowych. Tak samo prezentacje szkoleniowe, które pokazuje się podczas przemówienia przed tłumem osób zainteresowanych daną branżą. Za ich pomocą można trafić w sedno bez rozpraszania słuchaczy. Jednak to nie jedyne zalety takiego rozwiązania.
Przede wszystkim może ona uniwersalnie służyć każdej branży. Skorzysta na jej użyciu zarówno właściciel sklepu internetowego, który chce pokazać swoje produkty z wielu stron, jak i zakład zajmujący się wprowadzaniem na rynek nowych technologii.
Animacje 3D znacznie zwiększają atrakcyjność prezentacji nawet prostego przedmiotu albo produktu, który w tej formie można pokazać nie tylko z każdej strony, ale i z uwypukleniem najdrobniejszych szczegółów. Ta forma prezentacji świetnie i pozytywnie oddziałuje na emocje. Można dzięki animacji zaaranżować sytuację, podczas której potencjalny klient poczuje się, jakby już używał produktu czy korzystał z usługi. Następna zaleta to po prostu przyciągnięcie uwagi na tyle długo, że łatwe do zapamiętania będą przekazane treści. Animacje pozwalają na oddziaływanie wielozmysłowe, nie tylko przez wzrok, ale i słuch, co z kolei prowadzi do uruchomienia wyobraźni. Samo obserwowanie animacji pozwala na lepsze zrozumienie przedstawianych w niej treści.
Chcesz zamówić animację 2D/3D dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami