Nowoczesny marketing ma wiele obliczy. Przede wszystkim stawiamy na content marketing, czyli marketing treści, do którego wykorzystuje się copywriting. Pisanie tekstów użytkowych ma na celu pozyskanie uwagi czytelników, a przez to skłonienie ich do określonego działania. Słowem pisanym posługują się przecież gazety, serwisy społecznościowe, blogi i produkty, które mają opisy na opakowaniu. Jednak doskonale opracowaną treść trzeba umieścić na odpowiednich stronach.
Chcemy, aby jak najwięcej odbiorców do nas trafiło, a z drugiej strony musimy myśleć też o wynikach wyszukiwania. Roboty indeksujące witryny, a także algorytmy, które dla wyszukiwarki internetowej oceniają strony, są coraz bardziej inteligentne. Content marketing oraz SEO copywriting muszą być więc coraz bardziej rozbudowane i nowoczesne, aby wyprzedzić coraz doskonalsze algorytmy. A my musimy szukać nowych miejsc, w których warto opublikować opracowane materiały.
Artykuł – copywriting
Niewątpliwie jesteś ekspertem w swojej branży i wiesz o niej wszystko. To nie oznacza, że umiesz te wiadomości przekazać. Niestety zdarza się to wielu osobom. Znamy się na czymś i jesteśmy obeznani z każdym, nawet najmniej istotnym mechanizmem działania, ale gdy próbujemy to wytłumaczyć osobie, która się na tym nie zna, zawodzimy. Właśnie tutaj może pomóc copywriter, któremu zleca się napisanie artykułu. Na podstawie informacji od eksperta skonstruuje artykuł, który jest przyjazny w odbiorze, a treść będzie łatwo zrozumiała dla każdego, nawet laika.
Ponadto cechą charakterystyczną copywritingu jest też wykorzystanie zwrotów nawołujących do podjęcia akcji. Zachęta do zakupu ukryta pod prostymi słowami może być trudna do napisania przez osobę, która ma wiedzę branżową o swoich produktach i usługach, ale nie ma wiedzy z zakresu marketingu. Zadaniem copywritera jest tworzenie pozytywnych warunków wokół reklamowanego produktu lub usługi, aby konsument poczuł chęć zakupu, ale nie czuł się do niej przymuszony. Jako specjalista w prowadzeniu swojej działalności nie musisz tego umieć, ale możesz to zlecić innym i czerpać z tego zyski.
SEO copywriting
Bardzo popularny jest też SEO copywriting. Żadna strona internetowa nie może się obejść bez pozycjonowania. A sam marketing internetowy przyjął nowe oblicze i zajmuje się nie tylko zachęcaniem do skorzystania z usług czy kupienia produktów, ale też jest częścią integralną pozycjonowania witryny. Zwłaszcza dużą wagę trzeba poświęcić marketingowi treści.
Umieszczenie strony na wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwania nie jest łatwe. Jednak są pewne czynności, które pomagają awansować witrynie na wyższe pozycje. Między innymi jest to content marketing i copywriting, który tworzy do niego treści. Nie wystarczy stworzyć tekst, który będzie przeplatany dużą ilością słów kluczowych, na których witryna jest pozycjonowana. Takie treści nie mają żadnego sensu dla prawdziwych odbiorców, a więc są źle oceniane przez algorytmy wyszukiwarek.
Obecnie nawet pod kątem tekstów SEO trzeba pisać treści wysokiej jakości. Zdecydowanie przestała się liczyć ilość, a potrzebna jest jakość. I tak powstał SEO copywriting. Opracowywanie treści, które z jednej strony są pomocne do pozycjonowania, a z drugiej mają konkretny przekaz dla odbiorcy, który je czyta. Dzisiaj w internecie nie ma miejsca na treści tworzone tylko po to, aby istniały. Algorytmy wyszukiwarek internetowych są coraz bardziej inteligentne, a ich twórcy wprowadzają kilka razy do roku zmiany, aby te znajdywały tylko treści wysokiej jakości.
Dobór witryn zewnętrznych
Kiedy mamy już przygotowane świetne publikacje, które zachęcą odbiorców do odwiedzenia strony lub będą edukować, czas znaleźć miejsce ich publikacji. Oczywiście zawsze zaczynamy od swojej witryny, prowadzonego bloga czy nawet znajdujemy miejsce w opisach produktów lub usług. Jednak to nie wszystko, co możemy zrobić.
Warto szukać witryn zewnętrznych, na których można opublikować nasze treści, a w nich zawrzeć wizytówkę marki albo link zewnętrzny, który będzie bezpośrednio prowadził do naszej strony lub konkretnej zakładki, do jakiej chcemy przekierować ruch. Dzięki witrynom zewnętrznym można pozyskać odbiorców z innych źródeł, a to jest bardzo pomocne w procesie pozycjonowania strony, jak i po prostu zdobywania nowych klientów.
Dlatego trzeba odpowiednio wybrać witrynę zewnętrzną, na której możemy umieścić przygotowane treści. Znalezienie portali, które chętnie opublikują branżowe teksty, nie musi być trudne, lecz selekcja, w którym miejscu warto to zrobić, jest już trudniejszym zadaniem. Tylko specjalista potrafi ocenić potencjał strony i przeanalizować, czy na niej warto umieścić artykuł opatrzony linkiem zewnętrznym. Nie chcemy, aby nasze wysokiej jakości treści trafiały na serwisy, które z branżą nic wspólnego nie mają lub, co gorsza, są słabej jakości.
Dobór grafik
Ciekawe treści to też grafiki i zdjęcia. Nie da się ukryć, że sporo osób jako pierwsze zauważa na stronie elementy graficzne. Im ładniejsza fotografia lub bardziej zaawansowana grafika, tym lepszy odbiór contentu. To one wyróżniają i urozmaicają treść. Sprawiają też, że nie męczy nas czytanie nawet najdłuższych artykułów. Grafiki warto zamieszczać jako przerywnik treści, choć dla sklepów internetowych są one podstawą działalności. Konsument kupuje towar po zdjęciu, przecież realnie zobaczy go dopiero wtedy, gdy zostanie do niego dostarczony. Tylko profesjonalne zdjęcia przyciągną w tym wypadku uwagę.
Zdjęcia mogą podnieść wartość strony, ale też przydatne są w pozycjonowaniu. Odpowiedni opis grafik od strony technicznej również wpływa na to, jak witryna postrzegana jest przez wyszukiwarkę, w której chcemy zdobywać coraz to wyższe pozycje. Dlatego grafiki muszą być odpowiednio dobrane. Istotne jest, aby były one dopasowane do tematyki i treści na stronie. Jest to oczywiste, ale bardzo trudne. Nic niewnoszące zdjęcia, choć piękne, nie mają żadnej wartości. Skupienie się na prawidłowym wyborze zajmuje też czas. My zajmiemy się znalezieniem grafiki, a ty kontynuuj swoją działalność.
Publikacje na witrynach zewnętrznych
W czasach, kiedy marketing treści wysuwa się na pierwszy plan, dzięki copywritingowi możesz zbudować zaufanie odbiorców i zapewnić sobie rozpoznawalność. Ty jesteś fachowcem w swojej branży, a copywriter pomoże ci przekazać odbiorcom, co masz im do powiedzenia. Publikowanie artykułów na stronach branżowych jest świetną metodą, aby trafić do odbiorców w swojej dziedzinie.
Jednak znalezienie stron, które są dobrej jakości i chętnie przyjmą treść, wymaga czasu. Przede wszystkim nie wszystkie chętne witryny odpowiadają naszym wysokim standardom. Mogą to być portale tematyczne, fora z udziałem ekspertów, a nawet blogi. Każda strona w internecie może być naszym wydawcą.
Publikacje na witrynach zagranicznych
Artykuły, którymi chcemy się dzielić, nie muszą być pisane tylko w języku polskim. Z powodzeniem możemy je od razu przygotować w języku obcym albo sprawnie i konkretnie przetłumaczyć już istniejącą treść na inny język. Otwiera nam to drogę do publikacji w witrynach zagranicznych.
Szczególnie pomocne jest to, gdy prowadzimy firmę o międzynarodowym zasięgu i chcemy mieć klientów zza granicy. Łatwiej będzie do nich trafić w ich języku. Dzięki przygotowywaniu treści w wielu językach lub ich tłumaczeniu możemy mieć nieograniczony zasięg w internecie. Do naszych zadań należy znalezienie odpowiednich wydawców, którzy z chęcią opublikują wysłany materiał wraz z odnośnikiem do wskazanej strony.