Prowadzenie własnego sklepu internetowego jest świetnym pomysłem na biznes. Zwłaszcza gdy już mamy sklep stacjonarny lub zajmujemy się rękodziełem, a więc mamy produkty, które możemy sprzedawać online. Jednak sklep internetowy nie jest jedynym miejscem, w którym można prowadzić sprzedaż. Wielu przedsiębiorców korzysta też z Facebooka.
Na szczęście minęły już czasy, gdy klienci nie dowierzali, że zakupy z internetu do nich dotrą. Teraz, po wielu latach działania e-commerce w Polsce wszyscy przekonali się, jak wygodne jest zamawianie online. Trudnością jest przekonanie klienta, aby zakupy zrobił u nas. W tym miejscu powstaje przestrzeń dla promocji sprzedaży na Facebooku. I choć ten portal społecznościowy nie kojarzył nam się nigdy z robieniem zakupów, to teraz jak najbardziej działa w ten sposób. Pozostaje jeszcze kwestia, do jakiej grupy klientów możesz w ten sposób trafić. Wbrew pozorom nie każdy korzysta z Facebooka.
Żeby sprzedawać na Facebooku, musisz wejść w interakcje z jego użytkownikami
Według danych z tego roku prawie 27 milionów Polaków korzysta z Facebooka. Oznacza to, że jest to świetne miejsce, aby promować swój katalog produktów i usług. Jednak nie do końca. Profil na Facebooku może mieć każdy, ale tak naprawdę każdy użytkownik korzysta z niego w inny sposób. Musisz więc dopasować reklamy do osób, które skorzystają z twojego sklepu internetowego. Będziesz o kilka kroków bliżej sukcesu, jeśli już na początku działalności określisz grupę docelową.
Większość sklepów zakłada na Facebooku fanpage. Wierzą, że tym kanałem zbudują potrzebną im wiarygodność. Grupa odbiorców, która pozytywnie odbiera markę i jej produkty, to kapitał, którego nie da się przecenić. Fanpage można wykorzystać do odpowiadania na pytania klientów i wchodzenia z nimi w interakcje. Warto wspomnieć, że wiele osób lubi fanpage, oczekując w zamian informacji o akcjach promocyjnych, kodach rabatowych czy atrakcyjnych konkursach. Inwestycja w dobre zdjęcia produktów, które zachęcą do zakupu i zostaną szybciej zapamiętane niż rozbudowany tekst pod nimi, na pewno się zwróci. Dzisiaj nie sprzedaje się produktu czy usługi, a emocje, które towarzyszą jego nabyciu.
Dlatego musisz zachęcić użytkowników Facebooka, do poznania Twojej marki. Kiedy dostaną informacje o produktach, a nawet krótkie informacje o samym życiu firmy, będą bardziej zainteresowani podjęciem decyzji zakupowej. Wezwanie do działania nie powinno być nachalne. Aby wypromować sklep na Facebooku, najpierw musisz zebrać grupę odbiorców, którzy będą nim zainteresowani.
Masz za mało odbiorców? Postaw na posty sponsorowane
Dodając ciekawe treści, zawsze oczekujemy, że dotrą one do dużej liczby osób. Tymczasem nawet posty, które w przeszłości przynosiły duże zainteresowanie klientów, teraz mogą być bardzo słabo widoczne. Poszerzanie kanału sprzedaży o Facebooka to również dostosowanie budżetu reklamowego do nowych możliwości. Postaw na reklamy dynamiczne, taregotowanie ich pod grupę konsumentów, do której chcesz dotrzeć i wykorzystaj nowe funkcje, jakie daje ci Facebook shops w grupach zainteresowanych osób.
Płatna promocja pozwoli zapoznać się szerszemu gronu odbiorców z wybranymi postami i ofertą. Menedżer, w którym zarządzasz reklamami jest naprawdę funkcjonalny i pozwala wygenerować najlepsze reklamy, aby prowadzić sprzedażowy profil. Dzięki temu można zwiększyć swój zasięg – im więcej odbiorców, tym więcej potencjalnych klientów. Możesz też sprawdzić, do jakiej grupy najlepiej oferować swoje produkty lub usługi. Otwierając e-sklep na Facebooku, możesz być zaskoczony, kto od Ciebie kupuje.
Reklamy na Facebooku – zwiększają sprzedaż w e-commerce
Polscy użytkownicy często włączają w swoich przeglądarkach programy do blokowania reklam. Dlatego reklamodawcy szukają takiej przestrzeni, gdzie nie będą one przeszkadzać. Z pomocą przychodzi sieć reklamowa Facebooka, dzięki któremu możemy dotrzeć do wybranej przez nas grupy klientów zgodnie z ich zainteresowaniami i stylem życia. System pozwala bardzo precyzyjnie określić, komu chcemy wyświetlać reklamy i za jaką kwotę. A sama konwersja dla większości branż jest naprawdę na wysokim poziomie. Dlatego, nawet jeśli nie chcesz sprzedawać na FB, ale masz sklep internetowy, to i tak jest to świetny portal marketingowy dla Ciebie.
Ads w Facebook Business Manager możesz wykupić również, gdy nie korzystasz z marketplace. Po prostu wchodząc w panel wybierasz co chcesz reklamować. Może to być dotarcie do nowych użytkowników, promowanie firmy na Facebooku, albo post sponsorowany, który już umieściłeś na profilu. Wykorzystanie Facebooka do prowadzenia kampanii reklamowych jest świetnym posunięciem.
Limit budżetowy ustawiamy samodzielnie, więc mamy kompletny wpływ na promocję. Możemy na nią przeznaczyć nawet 50 złotych, aby zobaczyć, na jakie efekty możemy liczyć. Oprócz reklam tradycyjnych można też wybrać kampanię remarketingową, czyli docierać np. do osób, które były na stronie www, ale nie dokończyły zakupu, lub osób zapisanych na listę mailingową. Bardzo często za pomocą działań remarketingowych możesz dotrzeć do grupy podobnych odbiorców, którzy już dokonali u Ciebie zakupów z sukcesem. Możemy reklamy na Facebooku skierować np. wyłącznie do osób, które wcześniej były zainteresowane naszą ofertą, i przypomnieć o sobie w postaci remarketingu. Ale możemy też dotrzeć do nowych osób, które nie miały pojęcia o naszej ofercie. Możesz potraktować kampanię na Facebooku jako dodatek do już prowadzonych działań.
Sklep internetowy, ale na Facebooku – czy to się opłaca?
Według danych statystycznych średnio z Facebooka korzystamy 17 minut dziennie. W tym czasie można dodać content w postaci nowych postów, przeglądać zdjęcia czy robić zakupy na firmowych profilach. Jedna z platform, na których można zbudować swój sklep, podaje, że aż 85% zamówień, które wychodzą z kanałów social media, generuje Facebook.
Sklep na Facebooku można zbudować w ciągu jednego dnia. Będzie tak prosta, jak sprzedaż z katalogu. Samodzielnie wybierasz asortyment, jaki chcesz na tym portalu oferować. A także czy wykorzystasz Facebook Ads. Jest to darmowa funkcja, która pozwoli Ci zoptymalizować sprzedaż. Facebook daje za darmo naprawdę wiele opcji, które mogą sprawić, że Twój biznes się rozwinie.