Romans Facebooka z e-commerce

Prowadzenie własnego sklepu internetowego jest świetnym pomysłem na biznes. Zwłaszcza gdy już mamy sklep stacjonarny lub zajmujemy się rękodziełem, a więc mamy produkty, które możemy sprzedawać online. Jednak sklep internetowy nie jest jedynym miejscem, w którym można prowadzić sprzedaż. Wielu przedsiębiorców korzysta też z Facebooka.

Na szczęście minęły już czasy, gdy klienci nie dowierzali, że zakupy z internetu do nich dotrą. Teraz, po wielu latach działania e-commerce w Polsce wszyscy przekonali się, jak wygodne jest zamawianie online. Trudnością jest przekonanie klienta, aby zakupy zrobił u nas. W tym miejscu powstaje przestrzeń dla promocji sprzedaży na Facebooku.

Interakcje z klientem są podstawą sukcesu

Większość sklepów zakłada na Facebooku fanpage. Wierzą, że tym kanałem zbudują potrzebną im wiarygodność. Grupa odbiorców, która pozytywnie odbiera markę i jej produkty, to kapitał, którego nie da się przecenić. Fanpage można wykorzystać do odpowiadania na pytania klientów i wchodzenia z nimi w interakcje. Warto wspomnieć, że wiele osób lubi fanpage, oczekując w zamian informacji o akcjach promocyjnych, kodach rabatowych czy atrakcyjnych konkursach. Inwestycja w dobre zdjęcia produktów, które zachęcą do zakupu i zostaną szybciej zapamiętane niż rozbudowany tekst pod nimi, na pewno się zwróci. Dzisiaj nie sprzedaje się produktu czy usługi, a emocje, które towarzyszą jego nabyciu.

Masz za mało odbiorców? Postaw na posty sponsorowane

Dodając ciekawe treści, zawsze oczekujemy, że dotrą one do dużej liczby osób. Tymczasem nawet posty, które w przeszłości przynosiły duże zainteresowanie klientów, teraz mogą być bardzo słabo widoczne. Powodem jest zmiana polityki Facebooka, który nadał priorytet treściom pochodzącym od znajomych i rodziny. W związku z powyższym organiczne zasięgi treści firmowych są zdecydowanie ograniczone. Dlatego należy je wspierać poprzez płatną promocję.

Płatna promocja pozwoli zapoznać się szerszemu gronu odbiorców z wybranymi postami i ofertą. Dzięki niej posty zobaczy tyle osób, ile chcemy. W ten sposób z powodzeniem można zwiększyć swój zasięg – im więcej odbiorców, tym więcej potencjalnych klientów.

Reklamy na Facebooku – czy ktoś je jeszcze ogląda?

Polscy użytkownicy często włączają w swoich przeglądarkach programy do blokowania reklam. Dlatego reklamodawcy szukają takiej przestrzeni, gdzie nie będą one przeszkadzać. Z pomocą przychodzi sieć reklamowa Facebooka, dzięki któremu możemy dotrzeć do wybranej przez nas grupy klientów zgodnie z ich zainteresowaniami i stylem życia. System pozwala bardzo precyzyjnie określić, komu chcemy wyświetlać reklamy i za jaką kwotę. Limit budżetowy ustawiamy samodzielnie, więc mamy kompletny wpływ na promocję. Możemy na nią przeznaczyć nawet 50 złotych, aby zobaczyć, na jakie efekty możemy liczyć.

Oprócz reklam tradycyjnych można też wybrać kampanię remarketingową, czyli docierać np. do osób, które były na stronie www, ale nie dokończyły zakupu, lub osób zapisanych na listę mailingową. Możemy reklamy na Facebooku skierować np. wyłącznie do osób, które wcześniej były zainteresowane naszą ofertą, i przypomnieć o sobie.

Sklep na Facebooku – czy to się opłaca?

Według danych statystycznych średnio z Facebooka korzystamy 17 minut dziennie. W tym czasie można sprawdzać nowe posty, przeglądać zdjęcia czy robić zakupy na firmowych profilach. Jedna z platform, na których można zbudować swój sklep, podaje, że aż 85% zamówień, które wychodzą z kanałów social media, generuje Facebook.

Sklep na Facebooku można zbudować w ciągu jednego dnia. Jest to darmowa funkcja, która pozwala bezpośrednio sprzedawać z Facebooka. Wystarczy mieć firmowy fanpage, aby móc ją włączyć, a potem dodawać produkty.

Leave a Reply