Ustalenie strategii marketingowej to podstawa, jeśli chcemy prowadzić działania efektywnie. Obecnie nie warto skupiać się tylko na jeden akcji. Warto łączyć wiele dostępnych opcji. Szeroko prowadzone działania marketingowe trzeba jednak prowadzić mądrze.

Z jednej strony poszerzenie obszaru działania może przynieść wielu nowych, potencjalnych klientów. A z drugiej strony zbytnie rozproszenie może nie przynieść oczekiwanych efektów. Najpopularniejsze jest łącznie kampanii AdWords z działaniami SEO. Jakie efekty to daje?

 

Szybkie efekty dzięki kampanii AdWords

Zarówno przez pozycjonowanie, jak i Google Ads osiąga się miejsce wysoko w wynikach wyszukiwania w Google. Różnica jednak w czasie, jaki jest potrzebny do uzyskania widoczności na pierwszej stronie wyników. Wykupienie linków sponsorowanych daje efekt natychmiastowy. A SEO, aby zadziałać, potrzebuje czasu.

Reklama internetowa AdWords po ustawieniu kampanii, dodaniu treści reklamy i ustaleniu budżetu jest emitowana zaraz po zaakceptowaniu przez Google. Najczęściej weryfikacja reklamy trwa 24 godziny. Ponadto kampanie można dowolnie uruchamiać i zatrzymywać. Ustalony odgórnie budżet na kampanię można też zmieniać. Ponadto można różnie ustalać cele kampanii.

Linki sponsorowane to nie tylko świetny sposób na zwiększenie ruchu na stronie, a nawet ruchu organicznego. Przede wszystkim mają na celu zdobycie nowych klientów. Kampanię można ustawić pod sprzedaż produktów lub usług albo też w celu zwiększenia świadomości marki. Google Ads używa się nie tylko dla samych linków i przejść na stronę. Jako jednostki reklamowe, mają bezpośredni wpływ na zysk firmy.

Różnica między linkami sponsorowanymi a linkami z wyników organicznych (pozycjonowania) jest taka, że linki z AdWords będą zawsze wyżej niż linki pozycjonowane. Ponadto pozycjonowanie w wyszukiwarkach nigdy nie gwarantuje, że linki prowadzące do naszej strony zawsze będą na pierwszej stronie wyników. Przy czym Google Ads zawsze w tym miejscu będą się wyświetlać.

Zanim działania SEO przyniosą zyski w postaci pierwszej strony wyników i zwiększenia ruchu na stronie, co przekłada się na dokonywanie akcji przez odbiorców, warto utworzyć kampanię AdWords. Gdy okaże się, że pozycjonowanie w wyszukiwarkach daje dobry efekt, zawsze można zrezygnować z reklamy online. Gdy zajdzie taka potrzeba, można do niej powrócić.

 

Co daje samo pozycjonowanie?

Oczywiście reklama internetowa, jak sieć Google Ads, nie jest obowiązkowa nawet dla osób, które chcą pozycjonować stronę. Wbrew powszechnej opinii uruchomienie AdWords nie ma wpływu na organiczne wyniki w wyszukiwarkach internetowych. Pozwala być na pierwszej stronie wyników, ale tylko w sekcji linków sponsorowanych.

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach jest o wiele żmudniejsze niż wykonanie kampanii AdWords. Ponadto na efekty trzeba też dłużej czekać. Potrzebna jest analiza SEO strony, która ma być pozycjonowana. Zawsze zaczyna się też od optymalizacji witryny, a potem przechodzi do samych prac związanych z pozycjonowaniem.

Dzięki pozycjonowaniu pozyskuje się ruch organiczny, który jest też stabilny. I co ciekawe – dla wielu odbiorców bardziej godny zaufania. Część osób omija wzrokiem reklamy celowo, ponieważ wyniki wyszukiwania organicznego wydają się im bardziej konkretne. Jednakże, zanim strona pojawi się w pierwszej dziesiątce wyników, może minąć wiele tygodni.

AdWords i pozycjonowanie powinny się uzupełniać

Opracowując plan strategiczny, warto w nim ująć zarówno Google Ads, jak i pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Przede wszystkim, kiedy uda się już osiągnąć pozycję w wynikach organicznych w top 10, to strona będzie pojawiać się dwa razy: z linków sponsorowanych i z wyszukiwania organicznego. A to podwaja widoczność strony, jak i zwiększa szansę na podjęcie przez odbiorcę pożądanej przez nas akcji. Szukasz wsparcia w tym procesie, sprawdź nasze rozwiązanie.

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach i AdWords połączone razem pozwalają na kompleksowe działania marketingowe, które przynoszą realne efekty. Płatne kampanie reklamowe pozwalają na uzyskanie efektów w bardzo szybkim czasie. Z kolei wyniki w części wyników organicznych sprawiają, że zwiększa się zaufanie do marki. Oba działania prowadzone razem pozwalają na stałą obecność marki na pierwszej stronie wyników.