Czym jest wyszukiwarka Google, wie każdy użytkownik sieci. A kim jest partner Google? To już bardziej język branżowy używany do określenia oficjalnego współpracownika tej firmy. Partner Google jest ekspertem w tworzeniu kampanii reklamowych w sieci Google. A status Google Partner jest nadawany tylko zweryfikowanym agencjom przez giganta z Mountain View. Można więc powiedzieć, że przekonaniem, że wybierając agencję, która jest oficjalnym współpracownikiem Google, mamy pewność, że jej działania reklamowe są prowadzone rzetelnie, a wynik pracy nas zadowoli.
Dlaczego warto wybrać agencję ze statusem partnera Google?
Zanim wybierzesz agencję, z którą chcesz współpracować na pewno zastanawiałeś się, jak wybrać najlepszą agencję marketingową, która naprawdę wyniesie twoją reklamę na wysoki poziom. I do tego, której wyniki kampanii zawsze są na wysokim poziomie. A może zależy Ci na pracy z agencją SEO, która zajmuje się szczególnie dbaniem o każdy aspekt stron internetowych, w tym ich reklamowaniem za pośrednictwem kampanii Google Ads z różnych typów reklam?
Już od kilku lat program Google Partners jest uważany za wyznacznik doskonałej jakości usług. Każdy, kto codziennie pracuje, realizując zadania marketingu internetowego, optymalizacji stron internetowych, SEO czy prowadzi kampanie reklamowe w sieci, chce jak najlepiej potwierdzić swoje umiejętności. Taką możliwość daje właśnie certyfikat partnera Google. I można go uzyskać z wielu rodzajów reklam. Można też uzyskać certyfikat Google Ads czy z innego narzędzia, jakie oferuje ta marka.
Dzięki szczegółowej znajomości usług Google, która jest poświadczona certyfikatami, można w najlepszy sposób potwierdzić swoją wiedzę i zaoferować usługi wysokiej jakości swoim klientom. Współpraca z agencją ma być dla Ciebie korzystna. A nie ma lepszego potwierdzenia kwalifikacji niż status certyfikowanego partnera Google.
Co trzeba umieć, aby uzyskać status partnerski od firmy Google Inc?
Wszyscy certyfikowani partnerzy muszą poruszać się wśród narzędzi dawanych przez tę wyszukiwarkę z łatwością. Praca przy kampaniach Google Ads nie jest dla nich zagadką. A jednocześnie wciąż szukają nowych informacji i testują nowoczesne rozwiązania, aby jeszcze lepiej posługiwać się narzędziami dostępnymi do tworzenia AdWords. Taka wiedza, zarówno teoretyczna, jak i praktyczna, jest bardzo potrzebna, aby sama kampania naprawdę przynosiła korzyści. Z drugiej zaś strony można z powodzeniem szukać wsparcia technicznego ze strony Google. Po dołączeniu do programu Google, sama agencja ma dostęp do wsparcia technicznego. Można więc powiedzieć, że szerokie korzyści daje współpraca z gigantem z USA.
Firmy posiadające status partnera Google osiągają najlepsze wyniki w kampaniach cyfrowych. Warto wspomnieć, że takich agencji ni ma zbyt wiele. Choć reklamy w sieci wyszukiwania to jedna z powszechnych usług, której oczekuje grono klientów każdej firmy, to bycie specjalistą w tej dziedzinie z potwierdzeniem certyfikatem nie jest częste. Po prostu liczy się skuteczność działań określonych usług, wynik optymalizacji działań poparty danymi z analytics, a także doświadczenie w SEM. Taki wymóg pozwala na zawężenie grona kandydatów do współpracy z Google.
Aby uzyskać ten symbol nie tylko, należy zdać egzaminy certyfikacyjne właśnie z usług Google Ads. Po szkoleniu oferowanym przez samo Google i zdaniu egzaminów można uzyskać status partnera. Oznacza to, że po zdaniu takiego egzaminu to Google jest gwarantem wiedzy posiadanej przez partnera. A skoro samo Google gwarantuje, że partner świetnie posługuje się narzędziami reklamowymi, nie ma powodu, aby mu nie wierzyć. Google daje nam doradztwo, szkolenia, aktualną wiedzę i narzędzia do pracy. Jednak wymaga włożenia w działania wysiłku, własnej wiedzy i chęci do rozwoju przez cały czas.
Certyfikat z wielu rodzajów reklam
Tworząc kampanie reklamowe, należy postawić na najlepszy typ reklamy dopasowany pod kątem reklamowanego projektu, budżetu, w tym stawek ppc, ale i odbiorców reklamy. Obecnie w kampaniach internetowych można przedstawiać reklamy w wyszukiwarce, zakupy, reklamy displayowe, a nawet tworzyć reklamy wideo. Dlatego też partnerzy Google mogą wykazać się swoimi zdolnościami, zdobywając konkretny certyfikat – albo zdobyć ich kilka, aby pokazać swoją wszechstronność.
Obecnie dostępne są certyfikaty w dziedzinach:
- search – tworzenie i optymalizacja reklam w wynikach wyszukiwania,
- wideo – wdrażanie i optymalizacja reklam w kampaniach na platformie YouTube,
- sieć reklamowa – tworzenie reklam graficznych w witrynach i aplikacjach połączonych w sieci Google,
- zakupy – wdrażanie i konfiguracja reklam w Zakupach Google.
Kursy i egzaminy dla partnera Google
Do programu Google Partners może zgłosić się każdy, kto ma wiedzę i chce dalej się rozwijać. Do społeczności Google mogą dołączyć różne agencje partnerskie. Samo Google zapewnia potrzebne informacje, które kształcą, poszerzają horyzonty i pozwalają zdobyć teoretyczną wiedzę do wykorzystania w praktyce. Przystępując do programu, warto mieć już duży zasób wiedzy, którą informacje w ramach kursów tylko poszerzą. Oprócz zdania wymaganych kursów certyfikacyjnych z Google Ads trzeba też spełniać inne wymagania. Wykazanie się wydajnością i konsekwencją w posługiwaniu się narzędziami reklamowymi Google musi być poparte wynikami w użytkowaniu Google Ads. Ten wymóg dotyczy każdej firmy, która chce w przyszłości starać się o stały dostęp do wsparcia technicznego i możliwości, jakie niesie ze sobą ta nazwa.
Certyfikowany partner Google – mocna strona Twojego marketingu w sieci
Nadanie symbolu partnera Google to najlepsze potwierdzenie kwalifikacji i wiedzy w dziedzinie zarządzania kampaniami reklamowymi w sieci Google Ads. Współpracując z certyfikowanym partnerem, każdy może odnieść korzyści. Wszystkie firmy, które mają status partnera Google, mają również pracowników z certyfikatami w dziedzinie Google Ads. Są specjalistami, których dokonania poparte są statystykami. Dlatego do wyboru agencji, która ma prowadzić marketing, działania SEO czy być wsparciem w rozwoju marki, trzeba podejść bardzo konkretnie. Nie wystarczy zaplanować budżetu reklamowego i wybrać agencję, która w ramach niego oferuje najwięcej. Bo tak naprawdę najwięcej korzyści otrzymują agencje, które mają status agencji partnerskiej Google.
Kampanie premium, które pozwalają wynieść marketing na wyższy poziom
Kampanie tworzone przez specjalistów, którzy mają doświadczenie, będą trafne i przyniosą realne dochody na konto firmowe. Tworzenie i planowanie kampanii reklamowych będzie dla nich łatwe, a wydatki na reklamę będą optymalne. Osoby na co dzień korzystające z funkcji przypisanych do tworzenia reklam mogą je wykorzystać w sposób jak najbardziej opłacalny dla klienta. Wykorzystując content, który się sprzeda, emitują przychód zgodny z oczekiwaniami. Nie da się ukryć, że celem większości produktów reklamowych, jest wygenerowanie zysku materialnego. Wykorzystując Google do pokazania swojego biznesu, każda firma może to osiągnąć.
Za pomocą m.in. analizy rynku, konkurencji i statystyk dotychczas prowadzonych zadań, mogą jeszcze lepiej dopasować kampanię reklamową, aby zrealizowała ona ustalone cele. Warto też pamiętać, że certyfikowani partnerzy jako pierwsi mają dostęp do najnowszych rozwiązań testowanych w ramach wersji beta. A zatem daje to możliwość sprawdzenia i testowania nowej funkcji nawet przez kilka miesięcy, zanim zostanie udostępniona publicznie. Stawiając na dynamiczną branżę digital marketingu, można odnieść ogromny sukces. Dlatego każda nowinka może być przydatna. A jeśli agencja ma do niej dostęp z pierwszeństwem dzięki Google premium, dla wszystkich jej klientów będzie to jeszcze korzystniejsza współpraca.
Zaufaj agencji, ze statusem Google partner
Można więc powiedzieć, że partnerzy Google wyprzedzają konkurencję, a taką możliwość daje im samo Google. Pierwszeństwo partnerom przyznawane jest też w innych dziedzinach. Przykładowo, gdy występuje jakiś niezależny od nas problem, można skontaktować się z własnym zespołem Google do spraw Agencji. Został on stworzony i udostępniony partnerom, aby wspierać ich działania. Może rozwiązać choćby problem wstrzymania kampanii z powodu wykrycia złośliwego oprogramowania. Rozwiązanie kłopotu będzie natychmiastowe, a kampania będzie mogła przebiegać bez komplikacji. Korzystając z programu Google Partners, należy być na bieżąco z informacjami, narzędziami i trendami. Jest to sprawdzane dzięki egzaminom certyfikacyjnym.
Daje to gwarancję, że partnerzy są dobrze przygotowani do pracy, nawet jeśli nagle zmienią się jej realia. Korzystając z programu, otrzymuje się dostęp do bezpłatnych materiałów, sesji szkoleniowych i kursów. Partner uczestniczy w spotkaniach i może jako pierwszy uzyskać odpowiedzi na pytania z danych case. Ciągłe dążenie do zdobycia wiedzy o sprawdzonych metodach pracy nad kampaniami reklamowymi jest niezbędne, aby być świetnym partnerem wspierającym działania Google. Z drugiej strony daje to też pewność klientom, że obsługuje ich najlepszy zespół, mający sprawdzone metody pracy, które dodatkowo są akceptowane przez Google.
Gdy prowadzimy kampanie reklamowe czy inne działania SEO, najważniejsze jest, aby były one zgodne z polityką Google. Nie można też pominąć istotnych aspektów technicznych, których tajniki są znane tylko przeszkolonym osobom. Partnerzy są zobowiązani, aby stosować sprawdzone metody, które są zgodne z wytycznymi Google. Oczywiście samo Google zachęca do eksperymentowania i prowadzenia testów, aby ulepszać swoje umiejętności i prowadzić kampanie dostosowane indywidualnie do konkretnego klienta. Trzeba też trzymać się kluczowych wytycznych. Ostatecznie za kampanię przecież odpowiada Google, które daje narzędzia do jej stworzenia.