Google Partners – współpraca, która niesie same korzyści

Czym jest wyszukiwarka Google, wie każdy. A kim jest partner Google? Odpowiedzieć na to pytanie można jednym zdaniem. Partner Google jest ekspertem w tworzeniu kampanii reklamowych w sieci Google. Posiadanie statusu certyfikowanego partnera Google to osiągnięcie, którym warto się szczycić. Status ten poparty jest wiedzą i doświadczeniem. Przyznawany jest jednostkom, które chcą dalej się rozwijać i nie stoją w miejscu. A przede wszystkim spełniają wysokie oczekiwania stawiane przez Google. Otrzymując status partnera takiego giganta w branży, można w najlepszy sposób potwierdzić swoje kompetencje.

Co oznacza w praktyce status Google Partners?

Już od kilku lat program Google Partners jest uważany za wyznacznik doskonałej jakości usług. Każdy, kto codziennie pracuje, realizując zadania marketingu internetowego, optymalizacji stron internetowych, SEO czy prowadzi kampanie reklamowe w sieci, chce jak najlepiej potwierdzić swoje umiejętności. Taką możliwość daje właśnie certyfikat partnera Google. I można go uzyskać z wielu rodzajów reklam.

Wszyscy certyfikowani partnerzy muszą poruszać się wśród narzędzi dawanych przez tę wyszukiwarkę z łatwością. Praca przy kampaniach Google Ads nie jest dla nich zagadką. A jednocześnie wciąż szukają nowych informacji i testują nowoczesne rozwiązania, aby jeszcze lepiej posługiwać się narzędziami dostępnymi do tworzenia kampanii reklamowych. Taka wiedza, zarówno teoretyczna, jak i praktyczna, jest bardzo potrzebna, aby sama kampania naprawdę przynosiła korzyści.

Firmy posiadające status partnera Google osiągają najlepsze wyniki w kampaniach cyfrowych. Warto jednak wiedzieć, że aby uzyskać ten status, należy zdać egzaminy certyfikacyjne właśnie z usług Google Ads. Po szkoleniu oferowanym przez samo Google i zdaniu egzaminów można uzyskać status partnera. Oznacza to, że po zdaniu takiego egzaminu to Google jest gwarantem wiedzy posiadanej przez partnera. A skoro samo Google gwarantuje, że partner świetnie posługuje się narzędziami reklamowymi, nie ma powodu, aby mu nie wierzyć.

Certyfikat z wielu rodzajów reklam

Tworząc kampanie reklamowe, należy postawić na najlepszy typ reklamy dopasowany pod kątem reklamowanego projektu, ale i odbiorców reklamy. Obecnie w kampaniach internetowych można przedstawiać reklamy w wyszukiwarce, zakupy, reklamy displayowe, a nawet tworzyć reklamy wideo. Dlatego też partnerzy Google mogą wykazać się swoimi zdolnościami, zdobywając konkretny certyfikat – albo zdobyć ich kilka, aby pokazać swoją wszechstronność.

Obecnie dostępne są certyfikaty w dziedzinach:

  • search – tworzenie i optymalizacja reklam w wynikach wyszukiwania,
  • wideo – wdrażanie i optymalizacja reklam w kampaniach na platformie YouTube,
  • sieć reklamowa – tworzenie reklam graficznych w witrynach i aplikacjach połączonych w sieci Google,
  • zakupy – wdrażanie i konfiguracja reklam w Zakupach Google.

Kursy i egzaminy dla partnera Google

Do programu Google Partners może zgłosić się każdy, kto ma wiedzę i chce dalej się rozwijać. Samo Google zapewnia potrzebne informacje, które kształcą, poszerzają horyzonty i pozwalają zdobyć teoretyczną wiedzę do wykorzystania w praktyce.

Przystępując do programu, warto mieć już duży zasób wiedzy, którą informacje w ramach kursów tylko poszerzą. Oprócz zdania wymaganych kursów certyfikacyjnych z Google Ads trzeba też spełniać inne wymagania. Wykazanie się wydajnością i konsekwencją w posługiwaniu się narzędziami reklamowymi Google musi być poparte wynikami w użytkowaniu Google Ads.

Certyfikowany partner Google – mocna strona Twojej kampanii reklamowej

Nadanie statusu partnera Google to najlepsze potwierdzenie kwalifikacji i wiedzy w dziedzinie zarządzania kampaniami reklamowymi w sieci Google Ads. Współpracując z certyfikowanym partnerem, każdy może odnieść korzyści.

Wszystkie firmy, które mają status partnera Google, mają również pracowników z certyfikatami w dziedzinie Google Ads. Są specjalistami, których dokonania poparte są statystykami. Tworzenie i optymalizacja kampanii reklamowych będzie dla nich łatwa, ale i spełni standardy ustalone przez Google. Kampanie tworzone przez specjalistów, którzy mają doświadczenie, będą trafne i przyniosą realne dochody.

Osoby na co dzień korzystające z funkcji przypisanych do tworzenia kampanii reklamowych mogą je wykorzystać w sposób jak najbardziej opłacalny dla klienta. Za pomocą analizy rynku, konkurencji i statystyk dotychczas prowadzonych zadań, mogą jeszcze lepiej dopasować kampanię reklamową, aby zrealizowała ona ustalone cele.

Warto też pamiętać, że certyfikowani partnerzy jako pierwsi mają dostęp do najnowszych rozwiązań testowanych w ramach wersji beta. A zatem daje to możliwość sprawdzenia i testowania nowej funkcji nawet przez kilka miesięcy, zanim zostanie udostępniona publicznie. Można więc powiedzieć, że partnerzy Google wyprzedzają konkurencję, a taką możliwość daje im samo Google.

Pierwszeństwo partnerom przyznawane jest też w innych dziedzinach. Przykładowo, gdy występuje jakiś niezależny od nas problem, można skontaktować się z własnym zespołem Google do spraw Agencji. Został on stworzony i udostępniony partnerom, aby wspierać ich działania. Może rozwiązać choćby problem wstrzymania kampanii z powodu wykrycia złośliwego oprogramowania. Rozwiązanie kłopotu będzie natychmiastowe, a kampania będzie mogła przebiegać bez komplikacji.

Korzystając z programu Google Partners, należy być na bieżąco z informacjami, narzędziami i trendami. Jest to sprawdzane dzięki egzaminom certyfikacyjnym. Daje to gwarancję, że partnerzy są dobrze przygotowani do pracy, nawet jeśli nagle zmienią się jej realia. Korzystając z programu, otrzymuje się dostęp do bezpłatnych materiałów, sesji szkoleniowych i kursów. Ciągłe dążenie do zdobycia wiedzy o sprawdzonych metodach pracy nad kampaniami reklamowymi jest niezbędne, aby być świetnym partnerem wspierającym działania Google. Z drugiej strony daje to też pewność klientom, że obsługuje ich najlepszy zespół, mający sprawdzone metody pracy, które dodatkowo są akceptowane przez Google.

Gdy prowadzimy kampanie reklamowe czy inne działania SEO, najważniejsze jest, aby były one zgodne z polityką Google. Partnerzy są zobowiązani, aby stosować sprawdzone metody, które są zgodne z wytycznymi Google. Oczywiście samo Google zachęca do eksperymentowania i prowadzenia testów, aby ulepszać swoje umiejętności i prowadzić kampanie dostosowane indywidualnie do konkretnego klienta. Trzeba też trzymać się kluczowych wytycznych. Ostatecznie za kampanię przecież odpowiada Google, które daje narzędzia do jej stworzenia.