Skip to main content

Prowadzenie kampanii AdWords, lub inaczej reklama Google Ads jest uznawane za obowiązkowe, jeśli ktoś chce promować swoją firmę w Internecie. Marketing internetowy, który obejmuje również kampanię linków sponsorowanych czy pokazanie przedmiotów na sprzedaż w odpowiedniej sekcji w Google, przynosi korzyści. Jednak ważne jest, aby wiedzieć, co agencja może pozyskać za pośrednictwem tej metody reklamowej. Jaki masz cel i co chcesz reklamować, to jedne z wielu zagadnień, które musisz omówić przed startem kampanii w Google. 

Jaki jest minimalny wydatek na reklamę w sieci?

Większość osób nie wie, że najpierw musi ustalić budżet reklamowy, aby wykorzystać potencjał, jaki daje system reklamowy Google Ads. Cena może zależeć między innymi od grupy docelowej, kategorii produktów i usług, jakie mają być reklamowane lokalizacja reklamy czy też sposobu rozliczenia. Dlatego Koszty kampanii Google Ads dla każdej firmy mogą być inne.  

Najczęściej działania reklamowe tego typu rozliczane są w formule pay per click, czyli płacimy za liczbę kliknięć w link lub baner. Zatem płaci się za kliknięcie, czyli przejście na promowaną stronę. Teoretycznie jest to akacja, która powinna reklamodawcy przynieść korzyść. Ile kosztują reklamy PPC?

I tu zaczyna się trudność, bo koszt takiego działania nie jest stały. Zwykle zaczyna się od mniejszego budżetu, który pozwoli na sprawdzenie skuteczności kampanii. Potem można go stopniowo zwiększać, aż osiągnie się zamierzony i stały zwrot z inwestycji w marketing. Ponadto różne prowadzone przez nas kampanie, mogą mieć odmienne efekty, a co za tym idzie, i koszty.

W uproszczeniu można powiedzieć, że koszty CPC zależą między innymi od tego, ile innych firm prowadzi kampanię o takiej samej tematyce, czyli na te same słowa kluczowe, oraz od jakości naszej kampanii. Dlatego tworzenie kampanii wysokiej jakości, które dotrą do grupy odbiorców, na jakiej najbardziej Ci zależy, jest kluczem do sukcesu twoich reklam.

Im lepszej jakości strona internetowa, ściśle dopasowany adres url w reklamie, dopasowanie treści reklamy do miejsca docelowego, gdzie trafia odbiorca po kliknięciu, tym wyższy wynik jakości, a co za tym idzie – niższa stawka CPC. A zatem możemy też powiedzieć, że realizacja Twoich celów, zależy od stworzenia kampanii profesjonalnie z pomocą agencji. 

Jaki jest cel Twojej kampanii?

Kampania musi mieć konkretny cel. W nowej wersji Google Ads cel definiuje się już na początku. Tworząc kampanię, można wybrać:

  • cel kampanii w wyszukiwarce, 
  • cel kampanii w sieci reklamowej, 
  • cel kampanii produktowych, 
  • cel kampanii video. 

Jednak w każdej kampanii dostępne są jeszcze bardziej szczegółowe cele. Może to być zwiększenie sprzedaży czy samej liczby konwersji online, zwiększenie ruchu w witrynie, zwiększenie świadomości i zasięgu marki, zdobywanie potencjalnych klientów, czy nawet wykonanie konkretnej akcji na landing page jak zapis do newslettera. Jeśli zależy Ci, aby nastąpiło kliknięcie w reklamę warto zlecić prowadzenie kampanii Google Ads profesjonalistom.

Warto wiedzieć, że Google Ads możemy użyć jako element SEO. Pozycjonowanieto często wykorzystywane działanie, aby ogólnie promowana strona pokazywała się w wynikach wyszukiwania. Korzystanie z reklam tekstowych w sieci reklamowej Google, trafia do konkretnej grupy docelowej. A to zwiększa świadomość marki w sieci wśród osób, które chcesz zobaczyć, jako swoich potencjalnych klientów. 

Ponadto reklamy pokazują się wyżej niż wyniki wyszukiwania, a zatem wybierając reklamy tekstowe w wyszukiwarce, można wskoczyć na pierwszą stronę wyników. Nawet szybciej niż dzięki pozycjonowaniu strony.  

Możliwości konkurencji – jak konkurować z innymi?

Tak jak i przy pozycjonowaniu stron internetowych w wyszukiwarce Google, tak i w kampaniach trzeba pokonać konkurencję. Wbrew pozorom Google reklama to ciągła walka z konkurencją nie tylko o miejsce wyświetlania reklam, ale i o koszty CPC. Dlatego warto skorzystać, chociaż na początku z usług specjalistów Google Ads.
 

Konkurować można na różne sposoby. Przede wszystkim stawkami i budżetem. Im wyższe, tym większa szansa, że przelicytujemy konkurencję. Można też wybrać wśród wielu typów kampanii, te, w których będziemy mieli przewagę oferowanymi usługami lub produktami w sklepie internetowym. Jeśli masz coś, czego nie ma konkurencja, pokaż to za pomocą Google Shopping.
 

Drugim ważnym czynnikiem wpływającym na to, w jakim miejscu pokazuje się nasza reklama, jest wynik jakości. Zwyczajnie im lepsza treść, dopasowanie reklamy do adresu docelowego, tym Google odbiera to lepiej. A co za tm idzie efekty kampanii będą lepsze. 

7 rzeczy, o których musisz wiedzieć, zanim zlecisz kampanię Google Ads

Ograniczenia systemowe, które trzeba wziąć pod uwagę

Kampanie reklamowe Google Ads nie są jeszcze idealne. Za ograniczenia systemowe można uznać po pierwsze ograniczenie budżetu, a po drugie proces zatwierdzania reklam i ich odrzucanie. Wprowadzenie limitu budżetu miało pomóc reklamodawcom nie wydawać więcej, niż mogą, a jednocześnie podnieść współczynnik konwersji.

Jednak w praktyce sprowadza się to do tego, że po zużyciu dziennego budżetu reklama przestaje się pokazywać. Blokowanie reklam Google z powodu braku środków na koncie reklamowym jest powszechne. Dlatego samodzielnie rozwiązywanie takich problemów może być męczące.

Drugi problem to odrzucanie reklam. Najczęściej mechanizmy odrzucają reklamy, które nie spełniają standardów jakości dla reklam i witryn. Proces weryfikacji reklamy trwa jeden dzień roboczy, choć zdarza się, że na akceptację trzeba czekać dłużej. Musisz regularnie robić audyt Google Ads, które chcesz opublikować, aby sprawdzić, czy spełniają standardy kampanii Ads.

Profesjonalne kampanie AdWords prowadzone przez specjalistów w tej dziedzinie, pozwalają skutecznie rozwiązać oba te problemy wynikające z ograniczeń systemowych. Jeśli potrzebujesz wsparcia, zapraszamy do kontaktu. 

Samodzielne prowadzenie kampanii czy specjalista?

Powierzenie profesjonalnej firmie prowadzenia marketingu w sieci to bardzo korzystne rozwiązanie. Jednak zanim ją zaczniemy trzeba sprawdzić, kto będzie za nią odpowiadał. Samodzielne prowadzenie kampanii nie jest jedynym rozwiązaniem.

Wyznacznikiem jakości usług w tym zakresie jest między innymi Certyfikat Google AdWords. Możemy być pewni, że jednostki posługujące się certyfikatem mają duży zakres wiedzy w tej dziedzinie.

Sam Certyfikat AdWords to oficjalna akredytacja marki Google, aby go uzyskać, konieczne jest zdanie testu. Można powiedzieć, że Certyfikat Google AdWords to jedyne potwierdzenie wiedzy, które może być traktowane jako rzetelne. Mamy też odpowiednie doświadczenie zdobyte podczas kreowania różnych działań promocyjnych dla firm. Zobacz jak my przeprowadzamy ten proces.  

Prowadzenie kampanii AdWords ma wpływ na pozycjonowanie

Kampania AdWords pozwala na zwiększenie ruchu na stronie internetowej. To z kolei wpływa na ruch organiczny, który pojawia się na stronie po prostu z wyników wyszukiwania. Jeśli chcesz skierować więcej ruchu na Twoją stronę, jest to jeden ze sposobów. Pozycjonowanie zawsze warto zostawić specjaliście, który wie, jak wykorzystać reklamy produktowe, reklamy usług, a nawet content marketing w połączeniu z Google Ads.

Co daje reklama w Google AdWords pod kątem pozycjonowania? Najpierw strona uzyskuje ruch z wykupionych reklam, potem ruch organiczny lub tzw. ruch brandowy, czyli wpisywanie nazwy firmy w Google. Dlatego odpowiednia optymalizacja działań sprawi, że na firmowej stronie ruch zwiększy się nawet kilkukrotnie.

Zanim pozycjonowanie zacznie działać, można korzystać z AdWords. Link sponsorowany pojawi się na stronie wyszukiwarki maksymalnie po 24 godzinach. A na wyniki organiczne czasem trzeba czekać tygodniami. Dopóki się nie pojawią, warto korzystać z AdWords, a później wykorzystywać je jako wsparcie widoczności firmy. Ten sposób jest bardziej efektywny.

Jednak przede wszystkim otrzymujemy większą rozpoznawalność wśród konsumentów. W końcu widząc dwie wzmianki o tej samej firmie, jest ją łatwiej zapamiętać i skorzystać z jej usług, niż przeglądając 10 różnych wyników. A to przekłada się już na realne zyski. Można więc powiedzieć, że kampania działa komplementarnie z pozycjonowaniem. 

Kampanie reklamowe Google Ads – jak zwiększyć konwersję?

Aby konkurować z innymi firmami i wygrywać wysokie miejsca reklam w wyszukiwarce, trzeba nie tylko oferować wysokie stawki CPC, ale też mieć bardzo wysoki wynik jakości. Płatność za 1000 wyświetleń sprawia, że nawet jeśli jedna kampania nie spełni naszych oczekiwań, ustalając kolejną nic nie stracimy. Warto też regularnie optymalizować kampanię, ponieważ zmienia się rynek reklamowy, jak i mogą nastąpić zmiany po prostu w Twojej branży. Regularna optymalizacja kampanii przyniesie więcej zysków.

Wpływ na pozycję reklamy twojej kampanii Google mają też rozszerzenia i inne formaty reklamowe, o czym nie każdy reklamodawca wie. Możesz skorzystać z Facebook Ads, reklam wideo na Instagramie – nawet jeśli nie masz tam konta. W panelu Google Ads dla Twojego biznesu jest wiele możliwości.

Mylny jest więc pogląd, że jeśli kampania AdWords ma duży budżet, a stawki są ustawione wysoko, to dzięki temu reklamy będą wysoko. Nawet kampanie reklamowe w Internecie muszą być szyte na miarę i pokazywać, że Twoja firma ma przewagę nad konkurencją wysokiej jakości usługami lub wyjątkowymi produktami.