Każda osoba, która ma swoją stronę internetową, czy to prywatnego bloga, czy firmową witrynę do promocji swojej działalności, liczy na to, że pojawią się na niej odwiedzający. Bez ruchu na stronienie nie można liczyć na sukces tejże witryny.

Zwłaszcza dla stron firmowych, w tym sklepów internetowych, może to oznaczać kłopoty. Najlepszy jest ruch organiczny, czyli kiedy użytkownicy trafiają z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Jednak, aby go pozyskać, strona musi być na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Jak to zrobić?

 

Ruch organiczny a płatny

Pozycjonowanie stron internetowych można podzielić na kilka różnych dziedzin. Jednakże wszystkie wykonywane prace mają doprowadzić do tego, że strona znajdzie się jak najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwania.

Za miarę sukcesu określa się pozycje na miejscach od 1 do 10. Ponieważ najczęściej to z pierwszej strony wyników rodzi się ruch organiczny, czyli przejścia na stronę.

Wyszukiwarka Google kataloguje strony i pokazuje użytkownikom tylko te najlepsze i najbardziej zgodne z wyszukiwanym hasłem. Zatem strony, które znajdą się w takich wynikach, gdy ktoś w ten sposób na nie trafi, odnotują ruch organiczny.

Warto jednak wiedzieć, że pozycjonowanie stron w Google to proces długotrwały i jeśli zależy nam na pojawieniu się na pierwszej stronie natychmiastowo, jedynym sposobom będzie włączenie płatnej kampanii AdWords. Linki sponsorowane pokazują się na pierwszych miejscach wyników. I co ciekawe – w pewnym stopniu mogą też generować ruch organiczny.

 

Zacznij od optymalizacji strony

Praca nad zdobyciem ruchu na stronie to przede wszystkim optymalizacja i pozycjonowanie. Każda strona musi działać bez zarzutu, aby użytkownicy chcieli z niej korzystać. Od tego między innymi jest optymalizacja, którą zaczynamy od audytu SEO. W celu opracowania takiego audytu, zapraszamy do kontaktu.

Na podstawie raportu o działaniu witryny wprowadza się poprawki, aby ładowała się szybciej i nie pojawiały się błędne przekierowania. Może też być potrzebna inna optymalizacja techniczna jak usunięcie błędów z kodu strony czy dodanie wtyczek w wypadku stron na WordPressie.

Ważne jest też linkowanie wewnętrzne. Adresy url w obrębie strony muszą być przyjazne, ale też wykorzystuje się w nich słowa kluczowe, na które chcemy serwis pozycjonować.

Ponadto linki muszą być jasne dla Google, aby roboty indeksujące mogły stronę poprawnie skatalogować, a potem wyświetlić ją przy odpowiednich frazach w wynikach wyszukiwania.

Sama treść musi się też wyświetlać poprawnie na każdym urządzeniu. Nie można stworzyć strony, która będzie się dobrze pokazywać tylko w jednej przeglądarce.

Optymalizacja www to też zapewnienie wszystkim użytkownikom internetu dostępu do niej. Oznacza to, że strona musi być przygotowana pod odwiedziny z urządzeń mobilnych i być czytelna w każdej przeglądarce.

Czym zachęcić użytkownika do odwiedzin?

Kiedy strona jest już gotowa technicznie, trzeba zapełnić ją dobrą treścią. Bardzo potrzebny jest content marketing, czyli marketing treści.

Na stronę internetową trzeba dodawać interesujące, ale też merytoryczne treści, które zachęcą odbiorców do skorzystania z usług firmy czy do dokonania zakupu produktów. Ta forma marketingu internetowego nie ma na celu stricte reklamy, ale ma budować relacje z klientami i zwiększać jego zaufanie do marki.

Przez dodawanie wartościowych treści można pozyskać ruch organiczny, ponieważ Google promuje treści wysokiej jakości, a sami użytkownicy też chętnie przeczytają specjalistyczny artykuł.

Jak pozycjonować stronę za pomocą marketingu treści? Nawet teksty reklamowe zachęcające do skorzystania z usług czy zakupu produktów muszą być napisane w stosowny sposób.

Jeżeli sami nie wiemy, jak przekazać informacje o ofercie lub choćby swoją wiedzę, która przyda się użytkownikom, może w tym pomóc copywriter. Najlepiej jednak trzymać się tematyki związanej z prowadzoną działalnością.

Tak naprawdę każda firma może utworzyć na stronie zakładkę blog, którą wypełni się treściami wysokiej jakości i na temat, o którym chcą poczytać użytkownicy. Mogą to być artykuły o nowościach w branży, poradniki, a nawet proste pytania i odpowiedzi. Sprawdzą się też filmiki czy tutoriale.

Osoby korzystające z wyszukiwarek najczęściej szukają odpowiedzi na pytania oraz informacji o innowacjach. Łatwo można to wykorzystać i skierować zainteresowanie na naszą stronę.

Internetowy marketing daje też inne korzyści. Przede wszystkim jest mniej kosztowny niż tradycyjna reklama, po drugie oprócz zwiększenia ruchu na stronie wzrasta też pozycja w wyszukiwarce.

Ważne jednak, że sami klienci, odnajdując ciekawe treści, będą na stronę wracać po więcej informacji, a to oznacza realne zyski dla firmy.

 

Ile trwa sprowadzenie ruchu organicznego?

Nie ma jednej odpowiedzi jak pozycjonować stronę, aby efekty były szybkie. Tak naprawdę stawiając na ruch organiczny, trzeba na samym początku włożyć w to wiele pracy i wysiłku. Chcąc uzyskać efekty długofalowe, trzeba pracować systematycznie nie tylko nad pozycjonowaniem, ale i optymalizacją strony. Jeśli pragniesz uzyskać wyżej wymienione efekty, sprawdź jak my przechodzimy przez ten proces.

Wszystkie działania powinny być też wykonywane na podstawie strategii, aby ich nie powielać, ale też aby się uzupełniały. Zaplanowane działania na większą skalę przyniosą szybsze Nie efekty niż tylko korzystanie z jednej metody.