Analityka

Podstawą zarządzania są analiza i pomiar wyników. Oferujemy bardzo szczegółową analizę różnych dziedzin, które potrzebne są w procesie rozwoju firmy. Sama widoczność w internecie jest niezwykle ważna dla każdej firmy, która chce zdobyć przez to medium nowych klientów. Zawsze korzystne jest też śledzenie działań konkurencji, aby zobaczyć, gdzie można ją wyprzedzić lub czego u nas oczekują odbiorcy. Analizując szereg różnych czynników, dajemy odpowiedź na pytanie: co warto zmienić?

Analiza SEM

SEM to po polsku marketing w wyszukiwarkach internetowych. Każda osoba, która ma stronę w internecie, nawet nieświadomie korzystała już z działań SEM. Prowadzenie marketingu w internecie nie jest łatwe. Ciągle trzeba zdobywać nowych odbiorców, którzy mogą okazać się potencjalnymi klientami. Jeśli użytkowników na stronie nie będzie, prawdopodobieństwo uzyskania z niej realnych przychodów jest nikłe.

Prowadzisz działania marketingowe online? Sprawdź, czy robisz to dobrze dzięki analizie SEM. Zdarza się, że mimo dużych nakładów finansowych i wykupienia reklam online nie ma spodziewanych rezultatów. Dlaczego? Tego można dowiedzieć się z analizy SEM. Aby kampanie marketingowe były efektywne, trzeba co pewien czas poddać je szczegółowej analizie. Dzięki wynikom audytu SEO można znaleźć słabe i mocne strony prowadzonej kampanii AdWords, Facebook Ads czy innych działań promocyjnych. Warto pamiętać, że analizę SEM można zlecić jednorazowo lub zdecydować się na stałą współpracę.

Analiza contentowa

Bardzo popularny jest obecnie content marketing, czyli marketing treści. Wykorzystuje się go, aby zaoferować odbiorcom informacje, których szukają, przy jednoczesnym podniesieniu wyników sprzedaży, a nawet pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Dzięki publikowaniu na stronie dobrej jakości treści, można poprawić swój wizerunek i stać się ekspertem.

Oczywiście marketing treści można prowadzić też na zewnętrznych portalach, publikując na nich wywiady czy artykuły sponsorowane. Jednakże wszystko sprowadza się do kwestii, czym jest ta treść. Jak wiadomo, odbiorcy lubią czytać o produktach i usługach. Zainteresowani są też poradnikami czy prostymi instrukcjami obsługi, które są ogólnie dostępne. Treści wcale nie muszą być tylko słowem pisanym.

Przygotowując kontent, trzeba być świadomym preferencji i zachowania odbiorców, a także działań konkurencji. Trzeba też wiedzieć, który kanał nas wyróżnia i daje szansę na najlepszy odbiór. Im więcej osób dzięki wynikom wyszukiwania znajdzie naszą stronę, tym lepiej. Jednak content marketing można też wspierać płatnymi formami dystrybucji, jak choćby reklamy AdWords. Czy twoje treści się wyróżniają na tle innych? Sprawdzisz to dzięki analizie.

Śledzenie statystyk każdego artykułu w miejscu jego publikacji

Tworząc publikacje, które pośrednio mają sprzedawać, warto sprawdzać, czy zamieszczone są w prawidłowym miejscu. Świetny kontent musi być widoczny dla odbiorców. Gdy wybierzemy już najpoczytniejsze strony czy social media, zawsze trzeba przeanalizować statystyki. Dlaczego jest to ważne? Otóż śledząc dane z każdego artykuły zamieszczonego na dowolnej stronie, dowiemy się, ile osób go przeczytało lub ilu z nich na niego zareagowało, na przykład klikając w zamieszczony w nim odnośnik do naszej strony. Dzięki temu możemy ocenić, czy zamieszczenie artykułu na konkretnym portalu było opłacalne.

Stworzenie planu publikacji

Nowoczesne algorytmy rządzące światem social media czy też tak obecne przy pozycjonowaniu stron nie lubią chaosu i nagłych zmian. Tysiące kont w social mediach są codziennie blokowane, ponieważ wykrywane są na nich podejrzane działania. Mogą one być przypadkowe, a nawet zaplanowane wcześniej przez właściciela konta, ale algorytm uzna je za nieadekwatne. Dlatego potrzebny jest plan publikacji.

Z drugiej zaś strony trzymanie się ścisłego planu ułatwia też znalezienie stałych odbiorców. Jeśli użytkownik strony wie, że raz w tygodniu wrzucany jest nowy poradnik, to będzie w ten dzień pojawiał się na stronie. Opracowanie planu pozwoli też kontrolować zamieszczane treści. Można po kolei zamieszczać kontent, który będzie o danej porze najbardziej odpowiedni, a gdy zajdzie potrzeba – zmienić nagle temat na bardziej aktualny, bez rezygnowania z ustalonej pory publikacji.

Social media - analiza wyników

Analiza social media

Kto obecnie nie korzysta z social mediów? Znając odpowiedź na to pytanie, już wiemy, że również firmy muszą się w nich pojawiać. Jednak nie zawsze potrzebne są nam konta na wszystkich istniejących platformach i aplikacjach. Analiza miejsc, w których poruszana jest tematyka zgodna z naszą branżą, pomoże znaleźć nam swoje miejsce w social mediach. Zamiast podążać ślepo za tłumem, warto wybrać kilka najbardziej atrakcyjnych miejsc.

Dzięki analizie social media można wytypować nie tylko, gdzie warto założyć profil i sumiennie go prowadzić, ale też co robi konkurencja. W social mediach łatwo też zmierzyć reakcje odbiorów. Ilość polubieni czy udostępnień danego postu pokazuje, czym zainteresowani są odbiorcy i co jeszcze warto im przekazać. Trafiając w potrzeby użytkowników, możemy zainteresować potencjalnych klientów.

Analizę treści publikowanych w social mediach można potraktować też jako bazę pomysłów pod treści, które będą przynosić pożytek. Zebrane informacje można posortować wedle różnych kryteriów, np. liczba odnośników, ruch organiczny, liczba udostępnień czy nawet obserwujących.

Analiza SEO

Audyt SEO jest wstępem do pozycjonowania witryny. Można go zastosować również wtedy, gdy chcemy ocenić potencjał strony, ale głównie pomoże nam sprawdzić, jak strona prezentuje się przed wyszukiwarkami, w których chcemy podnieść swoją pozycję.

W ramach audytu ocenia się aspekty techniczne, potencjał treści, przystosowanie do urządzeń mobilnych, a nawet profil linków przychodzących do strony. Za jego pomocą można znaleźć elementy, przez które strona nie działa technicznie dobrze, ale i przez które nie ma odbiorców.

Zanim zaczniemy pracę nad pozycjonowaniem, należy sprawdzić, czy strona odpowiada obecnym standardom oraz czy jest do tego dobrze przygotowana technicznie. Konieczne może być wprowadzenie zmian np. pozwalających na szybsze ładowanie się witryny. Z audytu wyciągamy wnioski, a potem je wdrażamy, aby strona była nie tylko wartościowa, ale i mogła znaleźć nowych odbiorców przez wyniki wyszukiwania.

Porównanie konkurencyjnych stron internetowych

Sprawdzanie, co robi konkurencja, jest świetną metodą analityki. Obserwując i wyciągając wnioski, można konkurencję przeskoczyć. Zwłaszcza w popularnych branżach jest to istotne, aby zawsze wiedzieć, co się w sieci dzieje. Nie można kopiować pomysłów konkurencji, jednakże analizując, co robią inne firmy, mamy możliwość wprowadzić całkiem inne rozwiązania.

Porównując się do konkurencji, warto zwrócić uwagę zarówno na aspekty techniczne, takie jak wygląd strony czy jej funkcjonalność, jak i na treść, a nawet prowadzoną kampanię marketingową. SEM jest równie ważny jak SEO. Dlatego analizie trzeba poddać wybrane strony najgroźniejszych konkurentów, aby sprawdzić, jak możemy im dorównać, a nawet co zrobić, aby wysunąć się na prowadzenie w wyścigu o nowych klientów.

Analiza fraz

Zarówno w content marketingu, jak i w SEO ważne są słowa kluczowe, nazywane też frazami. Mając i używając już listy słów kluczowych, trzeba sprawdzić, jak często faktycznie dane słowo jest wyszukiwane przez użytkowników i czy przechodzą oni dzięki wynikom wyszukiwania dalej, na stronę docelową. Można dokonać analizy fraz przy użyciu specjalnych narzędzi. Podczas analizy możemy zweryfikować czy frazy są dobrze dopasowane, ale też jak często korzystają z nich użytkownicy, a nawet czy nie lepiej byłoby wykorzystać inne, podobne słowa kluczowe o większej powszechności albo popularności. Warto pamiętać, że raz wybrane słowa kluczowe nie będą nam służyć na zawsze. Tak jak zmieniają się trendy w branży, tak też trzeba weryfikować słuszność dopasowania fraz.

UX - analiza pracowników

Analiza UX

Czym jest analiza UX? Ten skrót oznacza audyt użyteczności, a więc kompleksową ocenę całego serwisu pod kątem oczekiwań użytkowników. W ramach analizy UX sprawdzamy, czy strona odpowiada potrzebom odbiorców, jest dla nich interesująca, a nawet czy wystarczająco szybko się ładuje. Im lepiej działa witryna, tym chętniej odwiedzają ją użytkownicy.

Analizując użyteczność, sprawdzamy między innymi szybkość działania strony, nawigację i łatwość poruszania się po niej, strukturę pod kątem użyteczności, a nawet kompozycję i sposób przekazywania wiadomości. Bardzo istotne dla odbiorców jest też to, czy pojawiają się na niej zrozumiałe informacja, a sam proces wypełniania formularzy, dokonywania zlecenia lub zakupu jest intuicyjny i prosty. Oceniając stronę pod kątem oczekiwań użytkownika, można zebrać dane pozwalające na wprowadzenie zmian, które sprawią, że na stronie pojawi się więcej odbiorców.

Analiza widoczności

Strona internetowa jest wizytówką biznesu. Prowadząc ją, dodając treści, angażując się w tworzenie społeczności, poświęcasz na to czas, ale czy osiągasz zadowalające wyniki? Dzięki analizie widoczności można sprawdzić, dlaczego wyznaczone cele nie są osiągane albo po prostu skorygować swoje działania, aby już osiągnięte cele były tylko pierwszym punktem na mapie. Audyt widoczności pozwala na stopniowe lub szybkie niwelowanie błędów i wprowadzanie nowych koncepcji, które pozwolą się wyróżnić na tle konkurencji.

Optymalizacja kosztów

Ile miesięcznie wydajesz na prowadzenie działalności? Zapewne niemało. To rozsądne, że chcesz zoptymalizować koszty i inwestować tylko tam, skąd czerpiesz zyski. Jednak twój wizerunek w sieci, działania SEM i SEO mogą zrekompensować poniesione koszty, jeżeli tylko będziesz analizował wyniki na każdym polu i wyciągał z nich wnioski. Dzięki analizie można znaleźć elementy, które potrzebują większego dofinansowania, ale dadzą też większe zyski. A może chcesz zrezygnować z rozproszonych działań i skupić się na jednej rzeczy? Po przeprowadzaniu dogłębnego audytu znajdziemy ten element i skupimy się na nim, aby strona osiągała zawsze najlepsze wyniki.

Chcesz zamówić analizę dla swojej marki? Skontaktuj się z nami