Social Media

Social Media Marketing, to sztuka komunikacji i promocji, której wdrożenie przynosi wymierne efekty.

Cyfryzacja gospodarki zmienia na naszych oczach trendy w komunikacji i wybór kanałów, którymi porozumiewają się oraz w których dokonują zakupów użytkownicy rynku. Charakterystyka mediów społecznościowych sprzyja budowaniu wizerunku, większej widoczności reklam i poprawie wskaźników sprzedaży. Nasza agencja ma szeroką wiedzę i doświadczenie w zakresie budowania i rozwijania mediów społecznościowych dla freelancerów, małych i dużych przedsiębiorstw, e-commerce oraz punktów stacjonarnych.

Zakres naszych usług:

  • audyt i poprawa jakości komunikacji w mediach społecznościowych

Audyt to kontrola stanu zgodności komunikacji w mediach społecznościowych ze strategią, a jeśli jej nie ma, to sprawdzenie realizacji celów organizacji za pośrednictwem tych kanałów. W uproszczonej wersji można powiedzieć, że badamy co działa, co nie działa, a co można poprawić we wszystkich kanałach mediów społecznościowych.

Badanie skuteczności i efektywności social mediów powinno się przeprowadzać regularnie. Raz w roku to niezbędne minimum, a najkorzystniej, jeśli pogłębiona analiza jest wykonywana kwartalnie, natomiast weryfikująca kluczowe elementy co miesiąc.

Takie podejście gwarantuje, że środki na działania w social mediach są wydatkowane racjonalnie. Firma, która nie mierzy, nie ma czym zarządzać. Bez wglądu w dotychczasową komunikację trudno jest zatem nawet określić zasadność obecności w konkretnych kanałach mediów społecznościowych.

Prowadzimy audyty w różnym zakresie np. trafnego wykorzystania budżetu reklamowego, możliwości rozszerzenia kanałów, adekwatności prowadzonej komunikacji, zgodności z regulaminem platformy i prawem oraz wiele innych. Zakres audytu omawiamy z klientem indywidualnie.

  • budowanie strategii komunikacji w social media

Strategia to podsumowanie wszystkiego, co planujesz zrobić i masz nadzieję osiągnąć w mediach społecznościowych. To dokument, który powinien być otwierany za każdym razem, gdy masz wątpliwości dotyczące zasadności podejmowanego działania, akceptacji oferty współpracy z influencerem, gdy zastanawiasz się jak zmierzyć to co robisz itd. Według najlepszych praktyk to spójny, czytelny dokument, który stanowi drogowskaz sukcesu. Im lepiej opisany, tym skuteczniejszy będzie.

Wiele firm pomija ten etap budowania organizacji, wychodząc z założenia, że media społecznościowe są tak intuicyjne, że nie ma potrzeby tworzenia dla nich oddzielnej dokumentacji. Zapominają, że jest to dziś jeden z najważniejszych kanałów dotarcia do klientów, w związku z tym każde zaniechanie lub zaniedbanie w tym zakresie grozi utratą klientów i pieniędzy na reklamę. To jak budowanie dziurawej łodzi, w której chaos komunikacyjny ściąga ją powoli na dno.

Budujemy przejrzyste strategie social media, które stanowią dla organizacji zbiór przydatnych zasad i wytycznych. Dzięki temu niezależnie od zmian strukturalnych i personalnych każdy wie co, dlaczego i jak powinien robić, aby odnieść sukces.

  • zarządzanie kanałami komunikacji w social media

Marketing w mediach społecznościowych to sposób dla każdej wielkości firm, aby dotrzeć do potencjalnych klientów i kontrahentów. Twoi klienci już są w mediach społecznościowych, warto więc zacząć rozmawiać z nimi bezpośrednio. Do dyspozycji jest wiele platform społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram i Pinterest i wiele innych. Dobrze prowadzony marketing w mediach społecznościowych może przynieść sukces w postaci np. zwiększonego wolumenu sprzedaży lub relacji z oddanymi rzecznikami marki.

Marketing w mediach społecznościowych, czyli #SMM, polega na tworzeniu i udostępnianiu treści w sieciach społecznościowych w celu osiągnięcia celów marketingowych i brandingowych. Obejmuje działania, takie jak publikowanie aktualizacji tekstowych i graficznych, filmów oraz innych treści, które zwiększają zaangażowanie odbiorców, a także ich promocja.

Social media-strategia
  • pomiar i monitoring social media

Znasz liczbę zaangażowanych użytkowników Twoich mediów społecznościowych rok do roku? Wiesz skąd Twoi klienci czerpią informacje o firmie? Umiesz zarządzać sytuacją kryzysową? Wiesz, gdzie się może zrodzić i jak nią pokierować? My to wszystko wiemy i chętnie się z Tobą podzielimy informacjami.

Korzystamy z narzędzi monitoringu mediów społecznościowych do obserwowania rozmów na temat firm, brandów, ludzi i włączamy się w nie. Społeczności, to bogactwo informacji.

Wykorzystanie monitoringu mediów społecznościowych do zrozumienia klientów sprawia, że włączasz się do ich życia, zamiast je tylko obserwować.

Nie przegapisz żadnego komentarza i ani jedno pytanie nie pozostanie bez odpowiedzi.

  • social media, jako narzędzie lead generation

Wśród użytkowników mediów społecznościowych jest wielu Twoich potencjalnych klientów. Generowanie leadów to rzemiosło, które polega na wdrażaniu sprawdzonych i skutecznych taktyk promocyjnych.

Wdrażamy promocje, które generują konwersje na docelowych stronach. Do naszych zadań należy tworzenie, personalizacja i optymalizacja strony docelowej. Planowanie lejków sprzedażowych, kampanii pilotażowych oraz kampanii docelowych w mediach społecznościowych. Zwiększamy zwrot z inwestycji w reklamy. Osiągamy to dzięki odpowiednio dobranym grupom docelowym, dużej liczbie konwersji, niskim kosztom CPC i sprytnym wykorzystaniu materiałów reklamowych.

  • procedury obsługi klienta, współpraca wewnętrzna

Media społecznościowe konsumują ogromne ilości informacji. Information flow jest szczególnie wymagający przy złożonych, wielopoziomowych strukturach organizacyjnych. Kto i komu powinien udzielać informacji, kto ma uprawnienia do akceptacji treści i grafik, a komu należy raportować w razie kryzysu? Twoja organizacja ma już rozpisaną strukturę obsługi social media w zakresie wewnętrznej i zewnętrznej kultury organizacyjnej?

Jeśli Twoja firma w swej strukturze przypomina skomplikowaną twierdzą obronną, to zdecydowanie warto przyjrzeć się architekturze informacyjnej mediów społecznościowych. Uproszczenie przepływu informacji na pewno poprawi jakość komunikacji z klientami oraz komunikacji wewnętrznej.

  • kooperacja z influencerami

Twoja marka jest tak silna, jak silny jest głos jej klientów. Rekomendacje zadowolonych klientów mogą wynieść ją ponad konkurencję, natomiast krytyka niezadowolonych kładzie się cieniem na reputacji. Pozyskiwanie ambasadorów i wzmacnianie pozytywnego wydźwięku wzmianek na temat firm, instytucji i osób, to doskonały sposób na rozwój biznesu. Lokale usługowe takie, jak kawiarnie i hotele jak kania dżdżu potrzebują wiarygodnych pozytywnych recenzji. Firmy usługowe np. szkoleniowe, które dostarczają wartość w postaci doświadczenia klienta powinny dać się poznać z dobrej strony przez komentarze zadowolonych uczestników. Dziś nawet kierowcy Ubera zbierają pozytywne opinie, żeby zapewnić o wysokiej jakości swoich usług.

Popełniasz błąd, jeśli Twoja firma nadal nie wierzy w moc rekomendacji. Może on kosztować Cię utratę klientów zanim jeszcze do Ciebie zadzwonią. Nie poświecą jej nawet chwili uwagi zniechęceni brakiem opinii o marce. Dlatego zaplanuj inwestycję w realne, obiektywne referencje, które wystawią Ci ludzie mający za sobą mniejsze lub większe społeczności. To za nimi stoi Twoja świetlana przyszłość.

Chcesz zamówić kampanię w social mediach? Skontaktuj się z nami