Influencer marketing to świetny sposób, aby pokazać swoją markę w świecie za pośrednictwem osób, które same są dobrze znane. Kim jest influencer? Do tej pory takimi osobami można było nazwać pisarzy, aktorów, modelki czy piosenkarzy. Jednak influencer to nie tylko sławna osoba, a przede wszystkim ekspert w swojej dziedzinie. A zatem w tej grupie mieszczą się też szanowani fachowcy, jak lekarze, naukowcy, a nawet politycy. Obecnie influencerami nazywa się osoby, które bardzo dobrze znane są w mediach i w social mediach. Współpracując ze znaną osobowością, można w kreatywny sposób stworzyć kampanię marketingową, która trafi do konkretnej grupy odbiorców. Jeśli chcesz skorzystać z szansy na promocję swojej firmy, jaką daje Internet, skorzystaj z influencer marketingu.
Czym jest influencer marketing?
Dzięki uczestnictwu wpływowych osób można stworzyć kampanię marketingową bazującą na wpływie i rozpoznawalności tych osób. Influencer, czyli bloger, vloger, instagrammer, a nawet tiktoker, na swoim koncie w mediach społecznościowych dzieli się własną opinią w ramach artykułu sponsorowanego albo po prostu opinii wyrażonej po skorzystaniu z reklamowanej usługi lub przetestowaniu produktu.
Największą zaletą korzystania z influencer marketingu jest promocja marki przez osobę wiarygodną w oczach jej odbiorców. Opinia takiej osoby jest bardziej autentyczna od tradycyjnych form reklamowych. Dlatego też często mówi się, że influencer marketing to marketing rekomendacji, który koncentruje się na opinii wpływowych internautów.
Ekspert w danej dziedzinie
Influencerzy są lubiani, ponieważ są uważani za ekspertów w swojej dziedzinie. Szukając recenzji produktów albo usług, poszukujemy rzetelnych informacji, które nie wychodzą od marki, a od osób faktycznie korzystających z nich i mogących je w przystępny sposób opisać. Autorytet, aktywność, zaangażowanie i trendsetting, to wyróżnia obecnych influencerów. Mogą oni edukować, inspirować, a nawet przekonywać do zakupu. Z zaangażowaniem motywują do podjęcia świadomych decyzji zakupowych. Nie boją się też opowiadać o zaletach i wadach, które często mogą być ukrywane przez markę. Dzięki temu są poczytni i uznawani za najlepsze źródło informacji.
Bardzo często sami też śledzą nowe kampanie marketingowe marek i wiedzą o najnowszych produktach na rynku wcześniej niż standardowi odbiorcy. A co ważniejsze, angażują się w zbieranie informacji i dzielenie się nimi ze swoimi odbiorcami. Dla sporej liczby osób to influencerzy są pierwszym źródłem wiedzy, a nie sama marka. Choćby z tego powodu warto korzystać ze współpracy z nimi.
Bloger – dobry artykuł i link do Twojej strony
Z usług blogerów korzysta wiele firm, ponieważ w ramach recenzji zamieszczonej na blogu można też do tekstu dodać odnośnik do strony marki. Jednak to nie jedyny powód, dla którego warto nawiązać współpracę z blogerami. To oni byli pierwszymi influencerami w social mediach. Od ich opinii zaczął się influencer marketing.
Wielu z nich ma ugruntowaną pozycję na rynku. Są to prawdziwi eksperci, którzy w charakterystyczny dla siebie sposób omawiają zarówno trendy w branży, jak i nowe produkty bądź usługi. Blogi są profesjonalnymi stronami internetowymi, które mają nienaganną i interesującą treść, a nawet same są wysoko plasowane w wynikach wyszukiwania. Co również ma ogromny wpływ na wyniki osiągane z kampanii prowadzonej z influencerem.
Autorski blog może być świetnym miejscem do zamieszczania treści związanych z content marketingiem. Jednak i inwestycja w marketing za pośrednictwem influencera świetnie się zwraca. Każda marka, która wyróżniona jest wzmianką na blogu eksperckim, zyskuje w oczach potencjalnych klientów.
Vloger – jeśli nie blogi, to co?
Najpopularniejsze kanały vlogowe w Polsce obserwuje nawet ponad 4 miliony osób. Wśród kont zagranicznych można wyróżnić też takie, z liczbą subskrypcji na poziomie 10-20 milionów! Zdecydowanie są to influencerzy posiadający szeroki odbiór. I warto z tego skorzystać.
Pomysły na krótkie filmy mogą być różne. Od vloga prezentującego codzienność, po dedykowany filmik promujący nowy produkt albo korzystanie z danej usługi. Każdy z nich pokaże odbiorcom, co marka chce wypromować, ale dodatkowo video zostanie opatrzone komentarzem influencera, któremu odbiorca ufa.
Wiele osób deklaruje, że regularnie ogląda vlogi i inne materiały w formie video. Większość vlogerów specjalizuje się w jednej dziedzinie. Może to być testowanie nowych smartfonów, omawianie składników występujących w kosmetykach czy gotowanie w ramach ograniczonego budżetu. Zatem łatwo można trafić do odbiorców, którzy zainteresowani są konkretną tematyką. A oni z przyjemnością obejrzą video swojego ulubionego influencera, od którego zawsze dowiedzą się nowych i ciekawych informacji.
Instagrammer – czy masz IG?
Instagram to miejsce, które popularnością przerasta Facebooka. Łatwa forma przekazu i duże liczby odbiorców, sprawiają, że jest to portal, w którym każda marka chce się pokazać. Czasami może się wydawać, że to nie jest miejsce dla każdej branży. Aczkolwiek to nie prawda, bardziej liczy się pomysł na prowadzenie konta niż jego branżowa klasyfikacja.
Jak współpracować z instagrammerami? Do wykorzystania jest kilka form przekazu. Standardową stanowią posty opatrzone zdjęciami. Jest to najpopularniejsza postać współpracy, ponieważ influencer pięknymi fotografiami może zaprezentować produkt marki lub przekazać na zdjęciach doznania towarzyszące korzystaniu z usługi. Posty ze zdjęciami mogą być opatrzone tagami marki, jeśli ta również ma konto na Instagramie, i hasztagami, które łączą się ze słownictwem branżowym. Dzięki temu post kierowany jest do konkretnych odbiorców.
Na Instagramie można zamieszczać też stories, czyli kilku-kilkunastosekundowe videa kierowane do obserwatorów danego kanału. Dzięki nim influencer pokaże choćby unboxing paczki PR albo zrelacjonuje wizytę w sklepie marki, punkcie usługowym czy zamieści krótki poradnik. Dla dłuższych materiałów filmowych przeznaczono IG tv. Ten element działa podobnie jak zwykła telewizja. Influencer może nagrywać krótkie programy, które przedstawiają jego codzienne życie w ramach vloga albo są videorecenzją otrzymanego produktu.
Jest to świetne miejsce do pokazania swojej marki wśród konkretnej grupy odbiorców. Influencerzy mogą stanowić łącznik między marką i jej klientami, a nawet sami nimi być. Liczy się przede wszystkim ich szczerość i zasięg, a im bardziej taka osoba jest odbierana jako ekspert, tym bardziej warto z nią współpracować.
Chcesz promować swoją markę za pośrednictwem influnecerów? Skontaktuj się z nami