Jak wykorzystać szkolenie od Google do tworzenia kampanii reklamowych?

Trzymanie się wytycznych zawsze sprzyja dobrze wykonanemu zadaniu. Jednak reklama w internecie, marketing internetowy, SEO i SEM to obszary, które nie tylko podlegają pod trendy, ale i pod Google. Jeśli chcemy, aby nasza strona była wysoko w wynikach wyszukiwania tej potężnej wyszukiwarki, trzeba stosować się do zasad ustalanych przez tę firmę. Dlatego trzeba mieć aktualną wiedzę o tym, jak działają mechanizmy wyszukiwarki, ale też jak korzystać z narzędzi oddawanym nam do użytku przez samo Google. A te pomogą nam choćby tworzyć lepsze kampanie reklamowe. W jaki sposób?

Największy wybór kursów i materiałów szkoleniowych

Można powiedzieć, że Google samo składania do nauki, aby korzystać z wydanych przez nich narzędzi do tworzenia kampanii reklamowych. Już od wielu lat można korzystać z darmowych kursów, które oferuje. Obecnie są one dostępne w ramach projektu Google Rewolucje Internetowe i każda osoba może skorzystać z nauki w formie online.

Jest też specjalna oferta dla osób, które w marketingu internetowym, SEO i SEM pracują i chcą zyskać wiedzę, która przełoży się na ich umiejętności. W tym pomaga projekt Google Partners. Stworzono go dla osób obsługujących kampanie reklamowe w ramach Google Ads. Jego celem jest prowadzenie szkoleń, ale też weryfikowanie wiedzy. Korzystając z kursów certyfikacyjnych, można zdać egzamin z wiedzy o kampaniach reklamowych różnego typu. A dzięki posiadaniu certyfikatu zostać partnerem Google. Taki status potwierdza, że nad naszymi umiejętnościami czuwa samo Google. Dla osób zdających certyfikat przed Google to sama firma jest gwarantem, że mamy odpowiednią wiedzę do pracy z jej narzędziami.

Szybko można też zauważyć, że powstało wiele platform szkoleniowych, na których też są kursy o wykorzystaniu narzędzi Google. Czy warto z nich korzystać? Tak naprawdę zawsze warto uczyć się ze źródła. Google regularnie odnawia swoje algorytmy czy wprowadza aktualizację dobrych praktyk. Kursy tworzone przez osoby z zewnątrz mogą mieć świetny materiał, ale czy zmieni się on tak szybko, jak aktualizacja algorytmów Google?

Certyfikat od Google – najlepsze potwierdzenie wiedzy

Zapisanie się na kurs i nauka nie są trudne. Warto jednak pamiętać, że aby zdać egzamin certyfikacyjny, trzeba mieć umiejętności, wiedzę i szczegółową znajomość usług Google. W tym wiedzę o aspektach technicznych. Zatem tylko specjalista, który ma doświadczenie, szybko reaguje na trendy czy po prostu lubi sam testować różne rozwiązania, może zdać go z powodzeniem. Dlatego też osoby, które mają status partnera Google, są fachowcami.

Warto też zwrócić uwagę na realia szkolnictwa. Nie ma na tę chwilę studiów wyższych o kierunku „Google”. Można studiować marketing internetowy, socjologię, analizę danych czy ekonomię. Ale tylko ucząc się w ramach kursów Google, można poznać standardy pracy tej firmy oraz jej wymagania. Każda kampania reklamowa realizowana za pośrednictwem Google Ads musi sprostać wymaganiom stawianym przez firmę. Końcowo to ona odpowiada za jej realizację, choć może być zaplanowane i wdrożona przez kogoś innego. Dlatego też sama firma chce, aby uczyć się od niej i wykorzystywać wiedzę, którą oferuje.

Partnerzy Google mają więcej możliwości

Nie trzeba zdawać egzaminu certyfikacyjnego, ale warto to zrobić. Uzyskując status partnera Google, nie tylko można pokazać, że ma się wiedzę i doświadczenie w pracy, ale dostaje się też więcej możliwości od samej firmy. Gdy tworzy się kampanie reklamowe, ważne jest bycie na bieżąco z trendami i nowymi narzędziami. Swoim partnerom Google daje między innymi możliwość uczestnictwa w spotkaniach społeczności w ramach wydarzeń edukacyjnych. W ramach takich spotkań można porozmawiać o nowinkach w branży, podzielić się dokonaniami i odkryciami, a nawet po prostu skonsultować swoje projekty.

Nawet już po zdaniu egzaminów, można dalej się uczyć i Google zapewnia nam dostęp do darmowej wiedzy. Oczywiście możliwe jest też zdawanie kolejnego egzaminu certyfikacyjnego z innej kategorii reklam. Jednak prowadzone są też sesje szkoleniowe o najnowszych praktykach PPC, z reklamy w sieci wyszukiwania czy funkcji Google Zakupy, których nie trzeba kończyć egzaminem. Wystarczy wybrać temat, jaki nas interesuje.

Partnerzy jako pierwsi dostają informacje o nowościach wprowadzanych w sieci reklamowej, ale też mogą liczyć na materiały edukacyjne, które pomogą je wprowadzić w pracy. Dostępne są różnego rodzaju poradniki, które mają pomóc w opanowaniu nowych funkcji i w optymalnym ich wykorzystaniu. Oprócz tego dostępne są konsultacje, które mogą dotyczyć różnych zagadnień. Od sposobów na pozyskanie nowych klientów, po pomoc techniczną, gdy kampania nie działa, jak trzeba.

Szkolenie Google - dlaczego warto być partnerem

Zawsze można też liczyć na pomoc techniczną od ręki. Nie trzeba czekać w kolejce na udzielenie informacji czy znalezienie rozwiązania. Google oferuje partnerom natychmiastową pomoc. Jest to bardzo korzystne rozwiązanie i może się przydać w każdej chwili.

Mocną stroną posiadania tytułu partnera jest też korzystanie z wersji beta różnych funkcji. Jest to przydatne z paru powodów. Po testach dana opcja i tak zostanie wprowadzona, a więc mamy więcej czasu na naukę jej obsługi i testy pod kątem swojego sposobu użytkowania. Ponadto dzięki temu można wyprzedzić konkurencję, która nie ma do wersji beta dostępu, o wiele miesięcy.

Ciągła nauka ma sens

Sieć reklamowa oferowana przez Google oraz narzędzia pozwalające na prowadzenie kampanii reklamowych ciągle się rozwijają. Aby móc wykorzystać je w pełni, trzeba wiedzieć, jak ich używać. Skoro sama firma zapewnia nam szeroką możliwość edukacji w tym zakresie, warto z niej skorzystać. Mając wiadomości pod ręką, wskazówki i podpowiedzi, można tworzyć świetne kampanie reklamowe. Samo Google zachęca do testowania różnych możliwości.

Czy jednak musimy się ciągle uczyć? Wiele osób zna tak dobrze narzędzia do tworzenia kampanii, że nawet po wymazaniu wszystkich napisów wiedziałoby, gdzie kliknąć, aby uzyskać pożądane ustawienie. Niestety wprowadzanie ciągłych zmian przez autora tych narzędzi niejako wymusza i na nas konieczność odświeżania swojej wiedzy i jej dopełnianie. Tylko wtedy wykorzystamy je w pełni i nasze kampanie będą miały rewelacyjne wyniki.