Skip to main content

Choć każdy właściciel firmy wie, jak ważne jest sprowadzenie do niej klientów, może nie wiedzieć jak do tego celu wykorzystać swoją stronę internetową. Tym zajmują się agencje SEO, którym wielu właścicieli firm powierza marketing internetowy. Jednak jak współpracować z agencją SEO, aby pozyskiwać nowych klientów dla firmy? I przede wszystkim czy taki wydatek się opłaca? Zdecydowanie będzie to korzystne dla twojej firmy, jeśli tylko będziesz przestrzegał kilku ważnych zasad współpracy. 

Agencja SEO – przyjdź do niej z ustalonym celem

Podstawą dobrej współpracy jest ustalenie wspólnych celów. Posiadasz już stronę www lub sklep internetowy? Świetnie! Jeśli nie, możesz zacząć współpracę ze specjalistami od zlecenia zbudowania strony, która przedstawi Twoją firmę w sieci. Marketing internetowy jest obecnie najlepszym działaniem, jakie możesz podjąć. Nawet jeśli prowadzisz lokalną firmę, wciąż jest to sposób, aby zyskać nowych klientów.

Agencja marketingu internetowego czy agencja SEO pomoże wyznaczyć konkretny cel, jaki firma może osiągnąć za pośrednictwem tej strony. Warto jasno i precyzyjnie określać, na czym Ci najbardziej zależy. Możesz też zdać się również na analizę wykonaną przez agencję. Najczęstsze cele to:

  • zdobycie nowych klientów, 
  • remarketing dopasowany do stałych klientów, 
  • rozbudowa serwisu i wzbogacenie go o wartościowe treści, 
  • zwiększenie ruchu na stronie, 
  • widoczność strony na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania  

Cele można osiągnąć za pomocą działań SEO dedykowanych dla twojej witryny. Pamiętaj, że niektóre z nich są celami długoterminowymi. Choćby efektów pozycjonowania stron internetowych nie zobaczysz na drugi dzień. Czy jednak warto zacząć działania we współpracy z agencją, która działa w branży SEO od lat? Zdecydowanie tak! 

Współpraca z agencją SEO – nie bój się pytać ile to będzie kosztować

Kiedy masz już ustalony cel główny oraz kilka mniejszych na pewno zastanawiasz się, jak zapytać o koszty współpracy. To naturalne i rozsądne, że chcesz poznać koszty współpracy lub poprosić o określenie budżetu, jaki będzie potrzebny do realizacji zakreślonych celów. Nie chcesz przecież wydać pieniędzy bez gwarancji, że otrzymasz zwrot z inwestycji.

Dopiero po dokonaniu wszystkich audytów można rozmawiać o zakresie prac. Żadna agencja SEO nie zacznie od razu pozycjonowania, nie wiedząc, jak działa strona, czy nie wymaga napraw pod kątem technicznym oraz jaki ma potencjał. 

Trzeba też sprawdzić, czego oczekują użytkownicy, wyznaczyć słowa kluczowe, czy też sprawdzić jakie treści już zawiera, aby ich nie powielać, ale poszerzyć prace nad content marketingiem. Dlatego najpierw potrzebny jest audyt. Skorzystanie z usług agencji nie musi oznaczać poniesienie ogromnych kosztów. Możesz też określić rodzaj współpracy, jaki Cię interesuje i jasno powiedzieć, jaki jest Twój budżet.

Dzięki pozyskaniu tych informacji można stworzyć plan optymalizacji witryny, aby działała sprawnie, ale też spełniała wymagania Google. Można też zrobić w końcu media planning wraz z dokładnym zakresem prac i wyznaczeniem miejsc na kampanie reklamowe np. Google AdWords. Czy po prostu określić prace dotyczące stricte pozycjonowania. Potrzebujesz pomocy, zapraszamy do kontaktu! 

Od czego zacząć owocną współpracę z agencją SEO?

Audyt strony technicznej witryny to podstawa działań SEO

Przed ustaleniem zakresu prac, najpierw trzeba dokonać audytu strony. Audyt SEO i UX mają ustalić, czy od strony technicznej i użytkowej strona nie odstaje od standardów. A także jak to naprawić, aby strona mogła być sprawnie wypozycjonowana. Taki raport jest potrzebny, aby móc nie tylko wprowadzić konkretne zmiany, ale również ustalić ile będzie kosztować dana usługa, a co za tym idzie, z jakim budżetem należy się liczyć.

Sam audyt może być też miernikiem oczekują odbiorcy. Zamiast pytać pojedyncze osoby, które korzystają ze strony o opinię, można sprawdzić m.in. w Google Analytics ścieżki internautów. Dlatego każda dobra agencja zaczyna od wykonania szeregu badań i testów, aby sprawdzić co tak naprawdę będzie wymagało zmian. W ten sposób właściciel strony otrzyma gotowy plan prac i opracowaną strategię.

Badania techniczne strony, to nie tylko sprawdzenie, czy wszystkie linki działają i czy zawartość ładuje się szybko.  Istnieje też analiza UX, czyli test użyteczności strony pod kątem jej działania dla użytkowników. Potrzebne jest też przeanalizowanie treści, które już na stronie się pojawiły np. czy content marketing jest odpowiednio wprowadzony i czy można go jeszcze lepiej dopracować.

Audyt strony internetowej pomoże też ustalić biznesplan pod kątem oczekiwań klientów, a więc pomoże w ustaleniu celu, jaki za pośrednictwem strony można realizować. Do tej pory właściciel witryny internetowej musiał sam o wszystkim myśleć i decydować. Po nawiązaniu współpracy z agencją wystarczy zaakceptować plan pracy i budżet. Nie musisz zajmować się tym samodzielnie. 

Optymalizacja strony – coś, o czym nie miałeś pojęcia, że jest tak ważne

Słowo optymalizacja jest dobrze znane osobom prowadzącym biznes. Zwłaszcza optymalizacja kosztów. Jednak jest to określenie równie często używane podczas poprawiania stron www. Każda witryna z biegiem czasu wymaga mniejszego lub większego poprawienia pod kątem technicznym. Może będzie potrzebne również poprawienie wszystkich tekstów, aby spełniały obecne wymagania i były merytorycznie lepsze.

A ramach wcześniej wspomnianego audytu, można określić też, jakie działania techniczne są potrzebne, aby poprawić pozycję strony w wyszukiwarce. Specjalista SEO wykona odpowiedni audyt i sporządzi raport, na podstawie którego zostaną wprowadzone zmiany na stronie. Następnie pozycjoner zajmie się swoją pracą. Możliwe jest również, że na twojej stronie będą potrzebne szersze działania SEO, które uwzględniają choćby poprawienie błędów występujących w witrynie. 

Musisz wiedzieć, że źle działający serwis, nie będzie przyciągał użytkowników. Zatem wdrożenie nowoczesnych rozwiązań, które sprawiają, że strona będzie działać szybciej, przestanie się zacinać czy po prostu schemat linków zostanie ujednolicony, zwiększy efektywność innych działań, które będzie prowadzić agencja SEO. 

Analiza treści i ustalenie planu marketingowego dla twojej firmy

Czy agencja SEO zajmuje się również takimi rzeczami? Jeśli chcesz, może zająć się tworzeniem i publikowaniem materiałów na stronie, które będą dopasowane do jej kategorii, działalności twojej firmy, jak i będą miały wysoką jakość. Treści można używać też jako wsparcie pozycjonowania, o czym również można nie wiedzieć. 

Część właścicieli stron nawet nie wie, że używa marketingu treści. Tak naprawdę dodawanie artykułów specjalistycznych już jest content marketingiem. Nawet dodanie historii o tym, jak powstała firma jest elementem marketingu. Dlatego i te treści są poddawane analizie.

A może masz już dział marketingu w firmie i zastanawiasz się, czy warto oddelegować tę pracę agencji, czy może lepiej zostawić je wewnątrz? Tutaj musisz zwrócić szczególną uwagę na to, co chcesz osiągnąć. Jeżeli masz w firmie specjalistów od marketingu, mogą oni prowadzić część prac z dziedziny marketingu tradycyjnego. Jednak, jeśli zależy Ci na tym, aby strona internetowa była ciekawa i zwracała uwagę potencjalnych klientów, tę część działań, zostaw specjalistom z agencji SEO.