SEO

Działania SEO to jedna z najlepszych i najbardziej opłacalnych kampanii, jaką można przeprowadzić dla strony. W przeciwieństwie do kampanii PPC działania SEO nie znikają wraz ze skończeniem się budżetu. Pomimo konieczności stałego działania i optymalizacji pod kątem Google, tekst napisany na stronę rok temu nadal będzie przynosił efekty. W podobnym przypadku w kampanii PPC reklama wyświetlana rok temu nie daje stronie żadnych benefitów.

SEO jest również absolutnie konieczne, aby odnieść sukces w Google. W dobie regularnie zmieniających się wytycznych Google należy zwrócić szczególną uwagę na wymagania wyszukiwarki i elementy, które na stronie są promowane. Właśnie z tego względu posiadanie stałej opieki SEO to tak duża wartość – strona jest cały czas pod okiem kogoś, kto jest na bieżąco z aktualnymi i nadchodzącymi wymogami Google.

Co oznacza SEO?

SEO to skrót od Search Engine Optimization. Jest to proces pomagania stronom internetowym w poprawianiu pozycji w wyszukiwarkach poprzez optymalizację serwisu pod kątem wytycznych Google dla webmasterów. SEO działa poprzez optymalizację treści, struktury i aspektów technicznych witryny. Praca pomaga wyszukiwarkom lepiej zrozumieć zawartość strony internetowej.

Jak długo trzeba czekać na wyniki?

Zależy to głównie od konkurencyjności niszy, w której witryna musi zajmować pozycję. Oczywiście wysoka jakość SEO jest również ważna, ale nawet najlepsza kampania SEO wymaga czasu, aby przynieść rezultaty. Ogólnie rzecz biorąc, kampania SEO zajmie 4-6 miesięcy, nim zacznie przynosić rezultaty.

Jak działa SEO?

SEO działa poprzez optymalizację treści, struktury i aspektów technicznych witryny. Praca pomaga wyszukiwarkom lepiej zrozumieć zawartość strony internetowej. Głównym celem SEO jest przestrzeganie ogólnych wytycznych oferowanych przez wyszukiwarki.

Co to jest lokalne SEO?

Lokalne pozycjonowanie pomaga lokalnym firmom poprawiać rankingi w wyszukiwarkach. Lokalne pozycjonowanie koncentruje się na poprawianiu rankingów dla słów kluczowych kierowanych geograficznie lub ogólnych. Na przykład dla sklepu mechanicznego pomogłaby poprawić rankingi, gdy wyszukiwanie usług naprawy samochodów ma miejsce na określonym obszarze.

Rodzaje usług SEO

Kampania SEO może składać się z różnych komponentów i być tak prosta, jak jednorazowy audyt SEO, lub tak rozbudowana, jak trwająca kampania, która obejmuje audyty techniczne, pisanie i rozwijanie treści, pozyskiwanie linków i usługi konsultingowe.

Audyt SEO witryny

Audyt SEO może mieć różne poziomy szczegółowości i złożoności. Prosty audyt strony internetowej może zawierać tylko kilka stron. Z drugiej strony kompleksowy audyt SEO strony internetowej będzie składał się z kilkudziesięciu stron opisujących nawet najdrobniejsze błędy na stronie. Taki audyt SEO obejmowałby zalecenia dotyczące rozwiązania każdego potencjalnego problemu. W przypadku podstawowego audytu właściciel witryny powinien spodziewać się przynajmniej otrzymania poradnika, jak rozwiązać główne problemy z rankingiem. Bardziej kompleksowe audyty obejmowałyby również sposoby ulepszania treści i linków zwrotnych.

Posiadanie strony przyjaznej dla wyszukiwarek jest bardzo ważne. Ale to nie gwarantuje lepszych rankingów. SEO wymaga czasu i ciągłej konserwacji, aby tworzyć wiarygodne i stabilne rankingi.

Audyt techniczny

Audyt techniczny ujawnia takie problemy jak brakujące certyfikaty SSL, niska prędkość witryny i nieprawidłowe użycie tagów kanonicznych. Każdy z tych elementów może mieć wpływ na ranking lub potencjał rankingowy witryny lub strony internetowej.

Audyt treści

Audyt treści SEO ocenia jakość treści w odniesieniu do słów kluczowych, dla których pożądane są rankingi.

Audyt mapy witryny

W przypadku większych witryn ważna może być dobrze zaprojektowana mapa witryny HTML. Każda witryna ma swój „budżet” na indeksowanie w Google. Uproszczona mapa witryny może pomóc w zindeksowaniu i zaktualizowaniu najważniejszych stron w indeksie. Mapy witryn są szczególnie ważne w przypadku dużych witryn e-commerce lub katalogów.

Audyt kodu HTML

Ta część usługi SEO określa wady elementów HTML w witrynie, które mają bezpośredni wpływ na SEO. Zawiera sprawdzenie znaczników tytułu, nagłówków i linkowania wewnętrznego, jak również około 100 innych elementów, które są testowane w ramach audytu.

SEO - audyt

Obsługa SEO dla strony

Obsługa SEO dla strony to proces wdrażania ulepszeń nakreślonych przez audyt SEO. Zmiany te może wprowadzić właściciel serwisu (jeśli ma taką możliwość) lub firma SEO. Obsługa ta jest rekomendowana jako stały element działań miesięcznych. To podstawa, na której należy zbudować skuteczną kampanię SEO.

Poprawki i optymalizacja treści

Po zakończeniu badania słów kluczowych można rozpocząć proces optymalizacji treści. Istniejące treści zostaną poddane optymalizacji z wykorzystaniem wybranych słów kluczowych. Nowa treść zostanie utworzona wokół słów kluczowych, które nie zostały jeszcze zoptymalizowane.

Optymalizacja linkowania wewnętrznego

Wewnętrzna struktura linków witryny odgrywa główną rolę w podkreślaniu znaczenia słów kluczowych. Optymalizacja odbywa się poprzez rozwój odpowiednich połączeń kontekstowych i nawigacyjnych. Linki prowadzą roboty wyszukiwarek po najbardziej pożądanych ścieżkach.

Optymalizacja tagów

Istnieje wiele znaczników HTML, które – jeśli są odpowiednio używane – mogą przyczynić się do optymalizacji. Najważniejsze z takich tagów to tytuły, nagłówki i obrazy.

Optymalizacja nawigacji

Struktura nawigacji witryny jest ważna dla użyteczności i wydajnego indeksowania. Dobrze zaprojektowana nawigacja w witrynie pomoże robotom wyszukiwarek w efektywnym poruszaniu się po witrynie.

SEO - obsługa

Pozyskiwanie linków

Pozyskiwanie linków to temat, który dzieli kręgi SEO. Jest to temat, o którym mówi się i pisze najczęściej na blogach zajmujących się optymalizacją wyszukiwarek. Linki zwrotne SEO są, obok treści, prawdopodobnie najważniejszym elementem każdej kampanii SEO. Mogą być czasochłonne i kosztowne do uzyskania, ale jest to działanie, w które konieczne należy zainwestować, a nie oszczędzać, pozyskując tanie linki. W rzeczywistości niska jakość linków przychodzących może być szkodliwa i może prowadzić do obniżenia rankingu strony, a nawet nałożenia przez Google kary za profil linków. Dobrej jakości prace nad linkiem koncentrują się na jakości, a nie na ilości. Dobrej jakości link jest wart wielokrotnie więcej niż setki bezpłatnych zgłoszeń do katalogu. Podstawy budowania linków opierają się na dobrej jakości i wartościowej treści. Jeśli w twojej witrynie nie ma dobrych treści, do których ludzie mogą linkować, bardzo trudno będzie ich do tego przekonać.

Content Marketing

Dzięki działaniom contentmarketingowym możemy pozyskiwać linki z wartościowych źródeł, jednocześnie zapewniając wartość dla czytelnika poprzez umieszczenie linka w wysokiej jakości, wartościowym artykule.

Relinkowanie

Relinkowanie to proces, który polega na wynajdowaniu miejsc, w których konkurencja ma swoje linki i pozyskaniu z tych miejsc linka również do strony klienta – jako dodatkowy link w artykule czy serwisie lub przy braku możliwości – jako napisanie własnego artykułu na danym portalu.

Kampanie WoMM

Kampanie marketingu szeptanego prowadzone na forach internetowych mają duży potencjał skuteczności w części branży – przykładowo we wszelkich tematach związanych ze zdrowiem czy macierzyństwem. W naszych kampaniach nie prowadzimy natrętnej reklamy. Zamiast tego staramy się pomóc użytkownikom lub przynajmniej zainteresować tematem. Wybieramy więc miejsca, w których nasza usługa czy produkt może przynieść realną korzyść użytkownikom, i tam dołączamy do dyskusji. Nie prowadzimy również kampanii na martwych forach oraz martwych wątkach – obsługujemy jedynie aktualne, działające i aktywne fora i wątki.

Specjalne kampanie

W ramach działań pozyskiwania linków tworzymy również kampanie specjalne – dostosowane pod klienta. Takie kampanie wykorzystują nietypowe rozwiązania i formaty – infografiki, wideo, prezentacje, raporty, a nawet całe portale nastawione na pozyskiwanie ruchu i linków.

Pozyskiwanie linków

Usługi konsultingowe w zakresie SEO

Doradztwo SEO ma na celu zapewnienie profesjonalnych wskazówek SEO dla tych, których nie stać na koszt kompleksowej kampanii SEO. Może być również odpowiedni dla tych, którzy chcieliby mieć do swojej dyspozycji doradcę SEO. Dzięki takiemu rozwiązaniu nasi specjaliści są do dyspozycji i gotowi, aby odpowiedzieć na każde pytanie, zasugerować rozwiązanie, odnieść się do analiz, raportów itp.

W czasie trwania kampanii

W czasie trwania kampanii konsultacje są nastawione na pomoc i rekomendacje dotyczące już trwającej kampanii oraz wpływu wszelkiego rodzaju działań (prowadzonych zarówno przez agencję, jak i przez klienta) na efekty kampanii.

W trakcie developmentu

W trakcie developmentu – tworzenia nowego serwisu, odświeżania już istniejącego serwisu itp. – prowadzimy konsultacje dotyczące dostosowania nowo powstającej strony internetowej do wytycznych Google. Na tym etapie ściśle współpracujemy z programistami, aby już od najwcześniejszych etapów wprowadzać na stronę rozwiązania zgodne z SEO – od wykorzystywanej technologii po sposoby nawigacji, widgety, formę prezentacji treści oraz funkcjonalności strony.

Chcesz przeprowadzić kampanię SEO dla swojej strony? Skontaktuj się z nami